تولید مسکن باید با روند علمی برنامه ریزی گردد یک عضو نظام مهندسی بیان کرد:

تولید مسکن باید با روند علمی برنامه ریزی گردد

ابوالحسن میرعمادی، عضو هییت علمی دانشگاه، عضو نظام مهندسی و جامعه مهندسان مشاور ایران، گفت: کمبود تولید مسکن و عدم رقابت در این زمینه سبب افزایش قیمت مسکن به نسبت تورم شده است.

کد خبر: 970515004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ابوالحسن میرعمادی، عضو هییت علمی دانشگاه، عضو نظام مهندسی و جامعه مهندسان مشاور ایران، گفت: کمبود تولید مسکن و عدم رقابت در این زمینه سبب افزایش قیمت مسکن به نسبت تورم شده است.

تولید مسکن باید با روند علمی برنامه ریزی گردد

تولید مسکن باید با روند علمی برنامه ریزی گردد

تولید مسکن باید با روند علمی برنامه  ریزی گردد

وی در مورد سوداگری و نوسانات بازار مسکن، ادامه داد: اگر به آمار پنجاه سال اخیر کشور توجه کنیم به علت این که در حوزه مسکن برنامه جامع و آمایش سرزمینی وجود نداشته مسکن تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده است.
میر عمادی با عنوان این که آمار بیانگر این است که قیمت مسکن در پنجاه سال اخیر بیست و یک درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: به لحاظ این که در تولید مسکن با کمبود روبرو هستیم و هم چنین عدم وجود رقابت در تولید سبب شده نسبت به تورم افزایش قیمت بیش تری را در این حوزه شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: در دوران گذار از عصر کشاورزی به صنعتی، افزایش جمعیت در شهرها را داریم و اگر نتوانیم تولید را بطور تخصصی تجهیز کنیم و در دوره ده تا پانزده ساله تولید مسکن را به کیفیت مطلوب نرسانیم در آینده با مشکلات بیش تری مواجه خواهیم شد.
این عضو هییت علمی دانشگاه تصریح کرد: افزایش پانزده به هفتاد و پنج درصدی جمعیت شهرنشین نیاز به مسکن را با افزایش مواجه کرده است که باید سازمان تولید و مدیریت برنامه ریزی طبق سیستم علمی روند تولید مسکن را در کشور برنامه ریزی کند.
عمادی ادامه داد: در حال حاضر قدرت خرید مردم بسیار پایین است و نسبت به پنجاه سال گذشته این میزان به یک چهارم کاهش پیدا کرده است، لذا اگر مسکن هم در بازار به اندازه کافی موجود باشد ولی قدرت خرید از طرف افراد وجود ندارد.

تولید مسکن باید با روند علمی برنامه ریزی گردد

عضو جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: قیمت زمین نسبت به پنجاه سال گذشته ده هزار برابر شده که همین امر یکی از موانع تولید مسکن است که باید در این راستا مجموعه ای تخصصی و نیرومند را برای تولید مسکن در کشور ایجاد میکردیم.
میرعمادی یادآور شد: باید برای تولید برنامه ریزی بلندمدت انجام داده و هم چنین برای تولیدکنندگان نیز حمایتهایی در طولانی مدت درنظر بگیریم.
این عضو هییت علمی دانشگاه تصریح کرد: باید با هدایت سرمایه و دادن آن به دست تولیدکنندگان واقعی و متخصص سطح معماری و شهرسازی را ارتقا دهیم و سبب افزایش کمی و کیفی تولید در بازار مسکن شویم.

منبع : رادیو گفت و گو

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۷
848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0