​برگزاری نشست شورای مسکن استان قروین مجابی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

​برگزاری نشست شورای مسکن استان قروین

مجابی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نشست شورای مسکن استان که مورخ نهم دی ماه نود و هفت به ریاست "زاهدی" استاندار قزوین و با حضور "مهرآبادی" قائم مقام وزیر راه و شهرسازی،"حق لطفی" مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین برگزار گردید، گفت: زمانی که پروژه مسکن مهر قزوین تعریف شد نظام مهندسی ساختمان هم بنا به رسالتش تلاش کرد در این پروژه به منظور کیفی سازی ساختمان ورود پیدا کند، در همین راستا بالغ بر شصت مجری حقوقی و بیست و سه مجری حقیقی و پانصد و هفتاد مهندس ناظر در چهار رشته سازه، معماری، تاسیات مکانیکی و برق در این پروژه ها شرکت کردند که اکنون میبایست مورد حمایت قرار گیرند

کد خبر: 971009012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ دی ۹۷ - ۵:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،” مجابی” ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نشست شورای مسکن استان که مورخ نهم دی ماه نود و هفت به ریاست “زاهدی” استاندار قزوین و با حضور “مهرآبادی” قائم مقام وزیر راه و شهرسازی،”حق لطفی” مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین برگزار گردید، گفت: زمانی که پروژه مسکن مهر قزوین تعریف شد نظام مهندسی ساختمان هم بنا به رسالتش تلاش کرد در این پروژه به منظور کیفی سازی ساختمان ورود پیدا کند، در همین راستا بالغ بر شصت مجری حقوقی و بیست و سه مجری حقیقی و پانصد و هفتاد مهندس ناظر در چهار رشته سازه، معماری، تاسیات مکانیکی و برق در این پروژه ها شرکت کردند که اکنون میبایست مورد حمایت قرار گیرند.

​برگزاری نشست شورای مسکن استان قروین

​برگزاری نشست شورای مسکن استان قروین

نشست شورای  مسکن استان قروین  برگزار شد

رئیس سازمان استان با اشاره به این که برخی رویکردهای تعریف شده در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان طی این ۱۰ سال نیاز به بازنگری دارد، ادامه داد: میتوان با تشکیل کمیته ای با اختیارات استانی نسبت به پشتیبانی از مجریان و نیز تغییراتی در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان اقدام نمود.
وی گفت: در کل پروژه مسکن مهر چهار هزار آسانسور در نظر گرفته شده بود که مقرر گردید دو هزار آسانسور نصب گردد، در همین راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در اسرع وقت زمینه تعامل و ارتباط مستقیم مجریان با تامین کنندگان قطعات را در استان فراهم کرد بطوریکه در ابتدا فقط ۲ شرکت دارای صلاحیت فعال در استان وجود داشت و این تعداد با ارتباط و حمایت های با اداره کل استاندارد و اداره کل صنعت و معدن به بیش از سی شرکت ذی صلاح رسید و از تعداد دو هزار آسانسور تعریف شده هشتصد و شصت آسانسور نصب شده و هشتصد آسانسور منجر به صدور تائیدیه شده است.
مجابی با عنوان این که آسانسور بعد از بهره برداری نیز نیاز به خدمات دارد، افزود: اگر شرکتی در خارج از استان باشد عملا در ارائه خدمات دچار مشکل می شوند، از همین رو تلاش گردید در بحث مبحث پانزده مقررات ملی ساختمان در قالب گواهینامه ای با حمایت استانی و کشوری کار انجام شود. در بخش تامین مصالح هم تشکیل کمیسیون مصالح بمنظور کاهش هزینه ها و خروج واسطه ها با تامیین کنندگان مصالح ساختمانی ارتباط برقرار شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر از پانصد و هفتاد مهندس ناظری که در حوزه نظارت فعالیت میکنند دویست و یک نفر از انها پروژه هایشان منجر به صدور پایانکار شده است و سیصد و شصت و نه مهندس هنوز نتوانسته اند گزارش پایانکار را ارائه دهند. تعدادی از این مهندسان حضور فیزیکی در استان ندارند و بعضی هم مرحوم شده اند و یا سفر خارج از کشور یا خارج از استان هستند. از همین رو سعی شده تا گزارش مهندسان دیگر که در این حوزه فعالیت دارند اخذ گردد.
وی عنوان داشت: طی نشست هایی با مدیرکل راه و شهرسازی کمیته ای تشکیل گردید تا کلیه ناظرینی که کارشان نا تمام مانده، گزارش نهایی پروژه ها ارائه دهند و در صورت امکان برای برخی پایان کار صادر گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خاتمه بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در اختیار کمیته پنج نفره است نسبت به ادامه فعالیت مجریان و مهندسانی که از فعالیتشان جلوگیری بعمل آمده، اقدام گردد.
“علی فرخ زاد” معاون عمرانی استانداری نیز در نشست شورای مسکن استان، قسمت عمده ای از مشکلات مسکن مهر را در مهرگان و قسمت دیگر آن را در تاکستان و بوئین زهرا دانست و گفت: بخشی از مشکلات عنوان شده با اعتبار رفع می گردد و برای رفع باقی مشکلات نیاز به تدابیر مدیریتی است.
فرخ زاد با اظهار نگرانی در مورد موضوعات آموزشی و فرهنگی در شهرک مهرگان، گفت: تمام شدن مسکن مهر تنها به معنی ساکن شدن مردم در آن واحدها نیست و می بایست به کلیه موضوعات زیرساختی و فرهنگی از جمله تامین برق، شبکه آب و فاضلاب، ساخت ورزشگاه، فرهنگسرا، مدرسه، مسجد، فضای سبز و غیره توجه ویژه کرد.
وی تصریح کرد: مسکن مهر قزوین با همه استان ها متفاوت است، ما در قزوین شهر جدید ایجاد کرده ایم و تقاضاهایمان نیز در حد شهر جدید است، شاید در خیلی جاها نیاز به شبکه مجزای آب و فاضلاب نباشد ولی مهرگان که قرار است دومین شهر پرجمعیت استان شود و نزدیک به صد هزار نفر جمعیت در آن جا مستقر شوند، نیاز به تصفیه خانه و منابع تامین آب مجزا دارد.

​برگزاری نشست شورای مسکن استان قروین

معاون عمرانی گفت: شهرک مهرگان چند سال است که از پست برق سیار استفاده میکند و این در حالیست که پست برق سیار می بایست فقط در مواقع اظطراری و بحرانها استفاده گردد، آب و فاضلاب آن جا نیز در مرحله بحرانی است، هم چنین در مهرگان زمینهای تجاری باید بسرعت واگذار گردد تا با تامین واحدهای تجاری مورد نیاز ساکنین، از تبدیل پیلوت مجتمع های مسکونی به واحدهای تجاری و تخلفات دیگر جلوگیری بعمل آید.
فرخ زاد، مشکل پیمانکاران مسکن مهر را حائز اهمیت دانست و افزود: برخی از پیمانکارانی که در مسکن ورود کردند متضرر گردیده اند و برای بسیاری هم حکم جلب صادر گردیده است و با وجود این که مالکین در واحدها مسقر شده اند ضمانت نامه و ظرفیت مجری بسیاری از آن ها آزاد نشده است، در حالیکه براساس روال اگر کار به مرحله سفت کاری برسد، ظرفیت پروژه های شهر آزاد می گردد.
وی، شرایط بانکها برای ارائه تسهیلات نوسازی را از دیگر مشکلات مسکن استان عنوان کرد و افزود: سختگیری بانکها در ارائه تسهیلاتها سبب شده از پنج هزار سهمیه وام استان؛ ۱۹۸۰ مورد ابلاغ و تنها سیصد و چهل مورد منجر به عقد قرارداد شود که این موضوع در نشست های مختلف مطرح شده ولی هنوز ترتیب اثر داده نشده است.
معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: تسهیلات نوسازی بطور متناسب پنجاه درصدی در روستاها اتفاق نیفتاده است بطوریکه در برخی روستاها نود درصد از این تسهیلات استفاده شده و در برخی اصلا از این تسهیلات استفاده نشده است.
وی در خاتمه پیشنهاد کرد: کمیته ای در استان به ریاست مجموعه استانداری و به دبیرخانگی اداره کل راه و شهرسازی، با نمایندگانی از اداره تعاون، بانک، نظام مهندسی ساختمان، دفتر فنی استانداری و سازمان مدیریت برنامه و بودجه تشکیل گردد که با اختیارات آن بتوان از اراضی مهرگان برای تامین مباحث زیرساختی و فرهنگی استفاده کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۹۷
624 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0