امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: ما به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی، امید زیادی بسته ایم

کد خبر: 980322001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ - ۱۲:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: ما به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی، امید زیادی بسته ایم

امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی

امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی

امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید  شورای مرکزی

 

“آن چیزی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بعنوان نقش و رسالت شورا معرفی شده بسیار کلیدی و مهم است و در این دوره ۸ ماهه که از عمر هیئت مدیره جدید می ‌گذرد، ما دغدغه‌های زیادی را در استان داشتیم و در نشست های مشترک با شورای مرکزی به اطلاع آن ها و رئیس شورا رسانده، یا بصورت مکتوب منتقل کرده ایم اما به ندرت تا به حال حداقل مسائلی که ما منتقل کرده ایم، مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ مشخص اخذ شده است”.

بالاخره معلوم کنید که اجرا کنیم یا نکنیم؟
سالاری اظهار داشت: سازمانهای استانها ظرفیت تخصصی بالایی دارند؛ لیکن به دلیل عدم تعاملات صحیح بین وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی در ۲ سال گذشته، سازمان استان‌ها آسیب زیادی دیدند و هنوز هم به دلیل ابلاغ تبصره دوم ماده بیست و چهار که خیلی از فرآیندها و ساختارهای سازمان نظام مهندسی ساختمان را بهم ریخته، در مواردی بلاتکلیف هستیم، بگونه ای که برخی موارد را اگر در استان اجرا کنیم، از دید گاه اداره کل بازرسی استان تخلف کرده ایم و توبیخ خواهیم شد و در همان زمان از سوی معاونت امور عمرانی استانداری تذکر داده شده که چرا همان مورد اجرا نگردیده است. این‌ها حداقلهایی است که شورای مرکزی باید خیلی سریع وارد عمل گردد و برای استان ‌ها مسئله را حل کند.

نظر مجمع عمومی رکن مهم اداره سازمانهای استانی
سالاری با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای مرکزی و کمیسیون روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در شیراز و در حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: در هر دوی این نشست ها این جانب مسئله را عنوان کردم و نظر بنده آن است که چون سازمان یک نهاد غیر دولتی و مردم نهاد است، ما خیلی از مسائل را باید از مجمع مجوز بگیریم و بر مبنای مجوز مجمع که برآمده از مجمومه اعضای استانی است و بودجه ما را تصویب می ‌کند، عمل کنیم. حال جای سوال است که چرا وزارت راه و شهرسازی و حتی شورای مرکزی در مسائل اجرایی خاص استانها به صورت یکنواخت و بدون در در نظر گرفتن ویژگیهای استانی، شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استان و بلوغ سازمانی و انسانی منطقه بصورت یکنواخت، ورود می‌ کند و شیوه نامه میدهد؟

امیدواری به نتیجه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با انتقاد از نحوه تشکیل گروههای تخصصی در استان‌ها بیان کرد: یکی از مصادیق موضوع آن است که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ۲ مورد از گروه ‌های تخصصی به حد نصاب رسیده و طبق شیوه نامه اسامی منتخبین را برای تایید صلاحیت به شورای مرکزی فرستاده و بقیه که به حد نصاب نرسیده بصورت کمیسیونی تشکیل شده و در حال فعالیت هستند اما شروع به کار ۲ گروه تخصصی به علت عدم تشکیل کمیسیون ذی‌ربط در شورای مرکزی بیش از شش ماه معطل مانده است.

اداره کردن سازمانهای استانی طبق الزامات شورای مرکزی خیلی سخت است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ابراز عقیده کرد که شورای مرکزی بشدت از رسالت واقعی خود فاصله گرفته و نقش محوری خود را عمل نمی‌ کند.

سالاری ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید با انتخابات تازه، وضع بهتری بوجود آید. از دیدگاه وی، قانونگذار نظر صریح خود را در مورد ارتباط سازمان استان، وزارت‌خانه و سایر بخشهای دولتی و غیر آن داده است و اداره کردن سازمان‌های استان‌ها طبق برخی از شیوه نامه‌ها یا الزامات مورد نظر شورای مرکزی سخت است.
وی که خود سال ‌هایی را در حوزه‌های فنی و اجرایی چند استان بعنوان مسئول در رده های ملی و استانی طی کرده و نظام فنی و اجرایی را به خوبی میشناسد، خاطر نشان ساخت: از دید من شورای مرکزی در دوره کنونی نقش و رسالت راهبری و ستادی و هماهنگی بین استانی را بدرستی انجام نداده و انتظارات نظام مهندسی ساختمان استان ها را برآورده نساخته است. بهمین علت، ما در انتظار برگزاری انتخابات دوره جدید شورای مرکزی هستیم و به نتیجه انتخابات دوره جدید این شورا امید زیادی بسته ایم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۸
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0