برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس در استان زنجان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس در استان زنجان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در مراسم روز مهندس بیان کرد: باید به گذشته برگردیم

کد خبر: 971207017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اسفند ۹۷ - ۴:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری هلث نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در مراسم روز مهندس بیان کرد: باید به گذشته برگردیم

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس در استان زنجان

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس در استان زنجان

برگزاری آیین گرامیداشت روز  مهندس در استان زنجان

یحیی نصیرا گفت: روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به‌ عنوان روز مهندس نامگذاری گردیده است تا ما یادمان باشد که چه گذشته‌ای داشته‌ایم.
وی در مراسم گرامیداشت روز مهندس بیان کرد: گذشتگان ما سال‌ ها پیش به مباحث علمی امروز در حوزه معماری و ساخت‌وساز تسلط کافی داشتند و بنظر می ‌رسد امروز باید به گذشته خودمان برگردیم و از بزرگان و دانشی که داشتند استفاده کنیم.
در ادامه این مراسم، مدیر کل راه‌ و شهرسازی استان نیز با اشاره به نقش مهندسان در توسعه، نظام توسعه‌ای و ساختاری که وجود دارد، افزود: در کلیه دستگاه ‌های اجرایی و دستگاه ‌هایی که مسئول رسیدگی به امور مردم و ساخت‌وساز هستند، مهندسان به ‌عنوان مدیران، کارشناسان و متولیان امور، موتور محرک این دستگاه‌ ها محسوب می گردند و وظیفه اصلی توسعه را به عهده دارند.
مسعود بیات‌منش اظهار داشت: در بحث مهندسی، رشته‌های متنوعی وجود دارند که نقطه وحدت همه آن ‌ها سازمان نظام مهندسی ساختمان است و در این میان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با قریب به شش هزار نفر عضو به ‌عنوان یک جامعه و خانواده بزرگ و توان بالای خود می‌ تواند بیش از امروز موثر باشد.
وی خاطر نشان کرد: در صنعت ساختمان استان حدود هزار و پانصد میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد که متعلق به بخش خصوصی است و این مبلغ اهمیت حضور مهندسان و جایگاه آن‌ ها و صنعت ساخت ‌و ساز را در استان نشان می ‌دهد.

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس در استان زنجان

بیات‌منش با اشاره به اصول ساخت‌وساز در گذشته، یاد آور شد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، بحث بازگشت به گذشته است. پدران و گذشتگان ما بنایی با نام گنبد سلطانیه را احداث کرده اند و اگر به توانایی‌ هایی که داشته ‌ایم بازگردیم و کمی از مدرنیته فاصله بگیریم، می‌ توانیم آثار اینچنینی را بار دیگر خلق کنیم و در بحث طراحی‌ ها کارهای متفاوتی را انجام دهیم تا برای آیندگان به یادگار بماند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۷
948 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0