برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها

برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها

برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور ریاست هیئت تخصصی عمران، اسناد و شهرسازی، دیوان عدالت اداری در استان یزد

کد خبر: 970225002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ - ۱۰:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور ریاست هیئت تخصصی عمران، اسناد و شهرسازی، دیوان عدالت اداری در استان یزد

برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها

برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها

برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام  مهندسی ساختمان استانها

در این اجلاس مطرح گردید: از حدود دویست و چهل هزار پرونده کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداریها، هرساله نزدیک به دوازده هزار پرونده در دیوان عدالت اداری مطرح می گردد.
برگزاری اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور ریاست هیئت تخصصی عمران، اسناد و شهرسازی، دیوان عدالت اداری در استان یزد
اجلاس روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها روز ۲ شنبه بیست و چهارم اردی بهشت با حضور هیئت رئیسه شورای مرکزی در یزد تشکیل گردید.
در شروع نشست بعد از خیر مقدم، فرشید ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی به بیان سخن پرداخت و به تفصیل در مورد برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی سخن گفت.
جواهری به آمار شکایتهای مربوط به عملکرد کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداریها در سطح کشور اشاره کرد و افزود: شورای مرکزی سازمان در جهت هماهنگی با دیوان عدالت اداری نشست هایی را برگزار کرده و برای آشنایی هرچه بیش تر روسای سازمانهای استانها با دیدگاههای دیوان، از حجت الاسلام جباری قاضی دیوان عدالت اداری برای ارائه دیدگاههای مربوطه دعوت شده است.
در ادامه حجت الاسلام  جباری قاضی دیوان عدالت اداری و ریاست هیئت تخصصی عمران، اسناد و شهرسازی دیوان، در جلسه روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها به تفصیل در مورد چگونگی اقدام هیئت عمومی دیوان عدالت اداری سخن گفت و عنوان کرد: زیر مجموعه دیوان عدالت اداری، ۷ هیئت تخصصی از جمله هیئت تخصصی عمران، اسناد و شهرسازی است. این هیئت تخصصی در زمینه عملکرد شوراهای اسلامی و شهرداریها و مسائل مرتبط با ساخت و ساز فعالیت دارد.


به گفته جباری براساس  اصل صد و هفتاد قانون اساسی هر شخص میتواند به خود اجازه دهد از هر مصوبه ای که آنرا غیر قانونی میداند اعم از این که به وی مرتبط باشد یا نباشد، بدون پرداخت هزینه شکایت کند.
وی ادامه داد: این اصل مترقی قانون در جمهوری اسلامی حتی نسبت به مقررات رایج در کشورهای مترقی نیز برتری دارد.
جباری در زمینه شکایات مرتبط با تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها گفت:بنظر من عدم مدیریت یکپارچه شهری و لزوم خودگردان بودن شهرداری ها نکته مهمی است که مشارکت همگانی را در تامین هزینه ها طلب می کند و در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که هزینه شهر و اداره آن از کسانی گرفته شود که خود سازنده و آباد کننده هستند، در صورتیکه بنظر میرسد این هزینه ها باید از بهره بردار و مصرف کننده گرفته شود.
مشکل دو نقشه ای بودن ساختمانها یکی از علل اصلی خلاف سازی ها  است و تصریح کرد: این روند باید بسوی تک نقشه ای بودن مورد تایید نظام مهندسی ساختمان جهت گیری شود.
اجلاس رؤسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با انجام پرسش و پاسخ حاضران با حجت الاسلام جباری قاضی دیوان عدالت اداری ادامه یافت و مقرر گردید با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده، اینگونه جلسه های مشترک در آینده برگزار شود.
منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۷
629 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0