برگزاری نشست شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی

برگزاری نشست شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی در فضای سرشار از صمیمیت و تفاهم، با حضور حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، روز ۴ شنبه ۱۵ اسفند در محل سالن جلسات شورا تشکیل گردید.

کد خبر: 971216002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ اسفند ۹۷ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی در فضای سرشار از صمیمیت و تفاهم، با حضور حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، روز ۴ شنبه ۱۵ اسفند در محل سالن جلسات شورا تشکیل گردید.

برگزاری نشست شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

برگزاری نشست شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

نشست دویست و سی و هفتم شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد

در شروع نشست، رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تشکر از وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه بخاطر مساعدت ‌های شایان توجه به پیشبرد امور سازمان و آغاز دوره تازه همکاری فی ما بین، گفت: انضباط تشکیلاتی و شفافیت مالی همراه با گرداوری نتایج فعالیت گروههای تخصصی و کمیسیونها، از مهم‌ترین اهداف و برنامه های سازمان بوده و همواره در این مسیر حرکت کرده ایم.
جواهری تفتی، دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز با اشاره به فضای تازه همکاریهای بین معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی، ابراز امیدواری کرد این روند با انجام تعاملات فزاینده پیش رو در جهت تعالی سازمان و بهبود کیفیت ساخت و ساز تداوم و گسترش یابد. در این نشست، که روسای سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استانها نیز حاضر بودند، حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه شهرسازی بیان کرد: ترکیب شورای مرکزی از انسانهای مخلص و متخصص با سوابق خوب و درخشان و نیز نیروهای جوان با روحیه کنشگری بالا است که ترکیب زیبا و خوبی است.
به گفته حسینی، انصاف آن است که گستردگی و کیفیت کارهای مهندسی در این دوران قابل مقایسه با گذشته نیست و ما تشکلی حرفه ای مثل سازمان نظام مهندسی ساختمان در این سطح در کشور نداریم و قدم هایی که برداشته ایم خوب و سازنده بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از دی ماه نود و هفت که من به سمت معاونت مسکن و ساختمان منصوب شده ام، بیشتر وقتم را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان گذاشته ام و ماحصل موضوع ۴ مورد است که نخستین آن ها تعرفه خدمات مهندسی است. سیاست ما در این دوره اعطای حداکثر اختیارات به استانهاست و کار ما در وزارتخانه سیاست‌گذاری و تسهیل گری است. ما در استان ‌ها اختیارات را به هیئت ۴ نفره داده ایم چرا که شرایط ساخت و سازها در استان‌ها یکسان نیست. در بخشنامه ها ما با امکان تعدیل تعرفه تا بیست و پنج درصد موافقت کرده ایم که شامل کاهش یا افزایش مبلغ تعرفه است و در سال نود و هشت نیز اگر لازم باشد تعرفه را باز هم اصلاح خواهیم کرد‌.
مورد دوم مربوط به درصد حق الزحمه سازمانهاست. ما باید این موضوعات را هم متناسب با استان‌ها و شهرستان های تابعه استان ببینیم و عملیاتی کردن آن با شماست. ما این امکان استانی را به اینصورت فراهم کرده ایم که در مورد حق الزحمه سازمانها بسته به گروه ساختمانها با تصویب هیئت مدیره و مجمع عمومی عمل گردد به اینصورت که گروه الف و ب تا پنج درصد، گروه ج چهار درصد و برای گروه دال ۳ درصد در نظر گرفته شود.
به گفته حسینی، بحث سوم مربوط به ارجاع کار است که ما از اعضای شورای مرکزی نیز نظرخواهی میکنیم.
پیشنهاد ما آن است که سازمان نظام مهندسی ساختمان کار را ارجاع بدهد و در این زمینه طی سه ماه آینده توسط کارگروهی، نرم افزاری تهیه میشود که مورد تایید وزارتخانه بوده و وزارتخانه بتواند بصورت برخط بر آن نظارت داشته باشد.

برگزاری نشست شورای مرکزی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

وی، پرداختی ‌های مهندسان ناظر را بعنوان محور بعدی بحث خود ذکر کرد و گفت:
طبق طرحی که با همکاری بانک مسکن در دست تهیه داریم حق و حقوق ناظر و مالک محفوظ است و سازمان نظام مهندسنی ساختمان در باره درآمد خود اختیار خواهد داشت.
به گفته حسینی، یک تیم حقوقی با مشارکت بانک مسکن روی طرح کار میکند و نتیجه بزودی اعلام خواهد شد.
به گفته وی، نظام بودجه ریزی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها نیز باید ساماندهی و شفاف سازی گردد و قوام و نظم خاص داشته باشد تا مورد اعتراض هیچ‌کس قرار نگیرد.
وی در خاتمه افزود: ما نظام فنی و اجرایی حوزه کسب و کار بخش خصوصی در صنعت ساختمان را هنوز تعریف نکرده‌ایم و چون بیش از هشتاد درصد سرمایه گذاری مسکن در بخش خصوصی است، باید این حوزه را سامان داد و ساختار مشخصی همراه با تعریف دقیق مفاهیم مربوط را ایجاد کرد.
حسینی خاطر نشان ساخت: اگر کسی در حرفه و صنف ما دخالت کرد، باید جرم تلقی گردد و سازمان می ‌تواند حتی در زمینه اصلاح مقررات هم نظر بدهد.
لازم به ذکر است در شروع نشست شورای مرکزی، تنی چند از اعضای شورا و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها بعنوان پیش از دستور دیدگاه‌ های خود را در موارد مرتبط با حوزه فعالیت سازمان بیان داشتند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اسفند ۹۷
509 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0