برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت کشاورزان قمی مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت کشاورزان قمی

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد:‌ دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی در سطوح مختلف توسط این سازمان ترتیب می‌ یابد و در طی آن بهره‌برداران با نوین ترین روش ‌های علمی و کاربردی در حوزه کشاورزی، آشنا می‌ گردند.

کد خبر: 190803003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ - ۱:۴۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد:‌ دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی در سطوح مختلف توسط این سازمان ترتیب می‌ یابد و در طی آن بهره‌برداران با نوین ترین روش ‌های علمی و کاربردی در حوزه کشاورزی، آشنا می‌ گردند.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت کشاورزان قمی

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت کشاورزان قمی

دوره‌های آموزشی برای ارتقا  سطح مهارت کشاورزان قمی برگزار می‌ گردد

 

مجید پهلوانی، اظهار داشت:‌ برای مدرن ساختن فرآیند کشاورزی در قم و استفاده از روش‌ های جدید بجای سازوکارهای سنتی‌، دوره‌های آموزشی هم برای کشاورزان استان و هم برای کارشناسان بخش کشاورزی به‌ صورت منظم برگزار می‌ گردد.

پهلوانی ادامه داد:‌ این دوره‌های آموزشی سبب ارتقا سطح مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواهد شد و عملکرد این حوزه را در بخش کمی و کیفی بهبود می‌ بخشد.

پهلوانی افزود:‌ در بحث تغییر الگوی کشت و تشویق کشاورزان به توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای نیز،‌ سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی قم،‌ دوره‌های آموزشی گسترده را برای افزایش سطح آشنایی کشاورزان استان با این روش کشت برگزار می ‌کند.

وی تصریح کرد: تربیت کارشناسان متخصص در زمینهٔ کشت ‌های گلخانه‌ای اقدام دیگری است که توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم برای ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات گلخانه‌ای در استان انجام می‌ گردد.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت:‌ اکنون فرآیند توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای در قم زیر نظر کارشناسان سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی انجام می‌ گردد و بهمین علت محصولات تولیدشده در گلخانه‌های استان از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

پهلوانی افزود:‌ ارائه آموزش ‌های مهارتی به کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در قم موجب اشتغال‌زایی و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان شده است و این روند در سال رونق تولید باقدرت بیشتری دنبال می ‌گردد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح مهارت کشاورزان قمی

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر صد و پنج هزار و هفتصد و سی هکتار است که این رقم چهل و شش صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل بیست هزار هکتار باغ و چهل و دو هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر هفتصد و چهل و شش هزار تن شامل چهارصد و پنجاه و دو هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و پانصد تن آبزیان و سیصد و بیست هزار تن محصولات دامی است.

بیش تر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌ دهند که براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال نود و پنج، قم دارای صد و بیست و هفت روستا با جمعیت بالای بیست خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از پنجاه و پنج هزار و هشتصد و شصت و پنج تن است که در قالب هفده هزار و سیصد و هشتاد و پنج خانوار زندگی می‌ کنند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مرداد ۹۸
1022 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0