برگزاری سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی نشست رسمی کمیسیون عمران

برگزاری سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی شهرستان لارستان

در این نشست، ریاست شورای شهرستان، ریاست و اعضای کمیسیون عمران، مسولین نظام مهندسی لارستان، شهردار اوز و جمعی از اساتید و مهندسان جاضر بودند.

کد خبر: 970229002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در این نشست، ریاست شورای شهرستان، ریاست و اعضای کمیسیون عمران، مسولین نظام مهندسی لارستان، شهردار اوز و جمعی از اساتید و مهندسان جاضر بودند.

برگزاری سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی

برگزاری سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی

سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه  ‌گذاری شورای اسلامی شهرستان لارستان برگزار گردید

این نشست که با حضور مسولان نظام مهندسی همراه بود مسائل و مشکلات عمرانی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی هم توسط کارشناس ارائه شد .
نشست با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط افتخاری، ریاست دفتر شورای شهرستان شروع شد و سپس عبدالرحیم مقیمی، ریاست شورای شهرستان ضمن بیاناتی در اهمیت نقش نظارتی شوراها بیان کرد: تنها بحث و صحبت کافی نیست و از کمیسیون ها خواست بصورت عملی در مباحث منطقه ورود پیدا کنند و عملی کردن افکار رسا و زیبا باعث داشتن مردمی با نشاط و جامعه ای موفق خواهد بود .
افتخاری اشاره به این موضوع کرد که نشست های شورای شهرستان منظم برگزار می شود و مطالبی هم در ارتباط با کمیسیون ماده پنج و نحوه بررسی آن ها عنوان کرد.
در ادامه جعفرراستگو، ریاست کمیسیون عمران شهرستان بعد از خوش آمد گویی به مدعوین بخصوص یونس رضایی، ریاست نظام مهندسی و مسعود کراماتی شهردار اوز از وضعیت و ترکیب مناسب شورای شهرستان نکاتی را گفت و بیان داشت :کمیسیون ها بازوان اصلی شوراها هستند که با گزارشات خود سبب تصمیمگیری بهتر شوراها خواهند شد.
وی هم چنین ادامه داد: دعوت و تعامل با مسولان باعث توسعه و پیشرفت خواهد بود و از حضور رضایی تشکر کرد و هم چنین تشکر کرد از مقیمی که به کمیسیون ها اهمیت می دهند و آنرا در اولویت قرار می دهند .
رحیمی، دیگر عضو کمیسیون هم ضمن خوش آمد به مدعوین از نقش کمیسیون ها و کمک آن ها گفت .
سپس هر کدام از حضار بمعرفی خود پرداختند . و بعد از آن سوالاتی توسط مشاورین و اعضای کمیسیون پرسیده شد.
راستگو اظهار داشت: مناطق مختلف شهرستان خواستار بررسی مواردی بوده اند که اهم آن ها از این قرار است .
۱. بررسی تعدیل حق نظارت در مقایسه با مناطق و استان های دیگر .
۲. تسریع در روند صدور پروانه .
۳. هماهنگی با شهرداری ها در مورد انتخاب ناظر ساختمانی .
۴. واگذاری نمایندگی به مراکز بخش ها .
رضایی، ریاست نظام مهندسی لارستان ضمن تشکر از تشکیل نشست بیان داشت: فعالیت کمیسیون عمران شهرستان به این شیوه حرکتی جدید است و از این نشست ها استقبال کرد و گزارشی کوتاه از فعالیت ها و پیشرفت نظام مهندسی لارستان ارائه کرد. سپس به برخی از پرسش ها این گونه پاسخ داد :
تعیین تعرفه ها توسط شورای ۴ نفره استان تعیین می گردد و میزان آن مشخص است . و در ارتباط با تسریع کار، تلاش بر تعامل حداکثری است و یکی از مشکلات موجود، فضای مجازی است که جهت ارائه پرونده ها و مدارک با مشکل مواجه شده و بدنبال راهکارهای جدیدی هستیم و در مورد انتخاب ناظر ساختمانی در جهت جلوگیری از تبانی قدم برمی داریم و بدنبال ایجاد مراکزی در بخش ها در جهت تسهیل کارها هستیم که البته همراه با صرف هزینه برای نظام مهندسی هم نباشد که به راهکارهایی رسیده ایم .
حمید مرادی، عضو اسبق شورای شهر اوز در مورد تعرفه ها صحبت کرد و افزود: می توان به راهکاری جهت کمک به اقشار کم درآمد روستایی رسید که مقرر شد در نشست های آینده بررسی شود.
محمد لطافت، از اساتید دانشگاه منطقه تصریح کرد: معتقد هستم تعرفه های نظام نه تتها زیاد نیست بلکه کم نیز می باشد که خود سبب بروز مشکلاتی شده و به دغدغه های چندم هر مهندس تبدیل شده است .

برگزاری سومین نشست رسمی کمیسیون عمران و سرمایه ‌گذاری شورای اسلامی

کراماتی، شهردار اوز پیشنهاد طرح نظارت جمعی مهندسان و وجود مسئولی مشخص را داد و خواستار بررسی این طرح شد، بیان کرد :چنان چه در کمیسیون عمران به مسائل کلی بپردازیم و گرداوری برنامه های کلی داشته باشیم بهتر نتیجه خواهیم گرفت و اشاره ای داشت به این موضوع که مسلمانان از قرن سوم هجری به قوانین شهرداری اهمیت می دادند.
خانم یادگارفر، از مشاورین شورای شهرستان ضمن صحبت در ارتباط با تعرفه ها خاطر نشان کرد :در بازبینیها الزام کنید پارکینگ ها اجرایی گردد و نظام مهندسی بعنوان یکی از اعضای کمیسیون ماده پنج در این رابطه اعمال نظر کنید .
گرامی از اعضای هیات رئیسه نظام مهندسی یاد آور شد: نظام یک ارگان نظارتی است و طبق آن چه که ابلاغ می شود اقدام می کند و دستور نقشه توسط شهرداری ها و در چارچوب قوانین صادر می گردد.
نوید خادم پور، شهردار اسبق اوز اشاره کرد جای تشکر دارد که نظام خوب عمل کرده و کمک حال شهرداری ها هم هستند و گفت بیمه کیفیت ساختمان به روند کار کمک خواهد کرد .
در بخشی دیگر از صحبت ها عبدالرحیم مقیمی و راستگو خواستار کم کردن تاخیر در حضور ناظران عالیه و ایفای نقش بهتر مجری شدند و رضایی افزود: در ارتباط با حضور ناظران اشکالاتی هست اما مزایای بسیاری دارد و در بحث مجری اول باید اصلاح و سپس اجرا گردد و بحثی چالشی است .
انصاری و قوامی و فقیهی از دیگر حاضران در نشست بودند و به دلیل همزمانی دو نشست دیگر در فرمانداری برخی از مدعوین و مشاورین امکان حضور پیدا نکردند.

منبع : وب سایت هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اردیبهشت ۹۷
850 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0