برگزاری هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان روحاني بیان داشت

برگزاری هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان نظامات مهندسي ساختمان در مشهد

در هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان نظامات مهندسي ساختمان در مشهد، ریاست سازمان بسيج عمران و معماري خراسان رضوي ضمن عرض خوش آمد گويي به مهمانان شركت كننده در جلسه، ايام سوگواري حضرت فاطمه (سلام الله علیه) را تسليت و شروع دهه فجر و جشن هاي چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را گرامي داشت.

کد خبر: 971115020 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ - ۸:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان نظامات مهندسي ساختمان در مشهد، ریاست سازمان بسيج عمران و معماري خراسان رضوي ضمن عرض خوش آمد گويي به مهمانان شركت كننده در جلسه، ايام سوگواري حضرت فاطمه (سلام الله علیه) را تسليت و شروع دهه فجر و جشن هاي چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را گرامي داشت.

برگزاری هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان

برگزاری هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان

هفتمين جلسه ادواري اعضاي  بسيجي هيات مديره سازمان نظامات مهندسي ساختمان در مشهد برگزار شد

روحاني بیان داشت: به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران شاهد شكوفايي در کلیه عرصه‌ها از جمله حوزه ساخت و ساز هستيم.
روحانی گفت: مهندسان متعهد و متدين ايران زمين همواره جهت سربلندي نام ايران تلاش و با به كار گرفتن تجهيزات بروز دنيا با تكيه بر توان ملي و رعايت مقررات ملي ساختمان از هيچ تلاشي دريغ نکردند.
وی، امكان كسب علم، مهارت و تجربه را براي همگان از موهبات اين انقلاب دانست و با تشريح مثالهايي به ساختمان‌ هاي شكيل و درخور توجه از لحاظ كيفي و كمي در مشهد اشاره کرد.
روحانی، رعايت مباحث صرفه جويي در انرژي، مقاوم‌سازي، حريق، آسانسور و … را پر اهميت ارزيابي كرد.
وی، توجه به نيروهاي جوان و فعال را با هدايت و راهبري مديران پرتلاش با استناد به سيستمهاي بروز، اولويت اصلي بسيج اعلام كرد.
ریاست سازمان بسيج عمران و معماري استان از همه افراد خواست در مدت زماني كه در مسند خدمت قرار مي ‌گيرند، با الگو قرار دادن كلام مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‌اي مردم را ولي نعمت خود دانسته و جز به خدمت نينديشند.
مسئول سازمان بسيج مهندسين عمران و معماري كشور نيز در اين جلسه بیان کرد: هدف از اين جلسه، كه به همت بسيج مهندسي عمران و معماري كشور تشكيل شده است؛ حفظ انسجام بين نيروهاي متعهد و متخصص براي ايجاد بستر مناسب بمنظور فعاليتهاي عرصه نظام مهندسي و اثرگذاري بيش تر متخصصان اين حوزه است.
محمود ايلخان گفت: بسيج مهندسين عمران و معماري با بيش از شصت هزار عضو در سراسر كشور در عرصه هاي مختلف فعاليت کرده، كه يكي از اين بسترها حوزه نظام مهندسي ساختمان است.
ایلخان تصریح کرد: چگونگي تحقق شفافيت در فعاليتهاي نظام مهندسي ساختمان بخصوص در بخشهاي مالي، چگونگي گسترش و رعايت اخلاق حرفه اي و چگونگي مشاركت در پروژه هاي عمراني و مشاركت مردم در فعاليتهاي نظام مهندسي از محورهاي مباحث هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره نظام مهندسي ساختمان كشور است.
ریاست سابق شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور نيز ادامه داد: تقويت و توسعه فرهنگ و ارزشها در معماري و شهرسازي بعنوان اولین هدف قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان به تصويب رسيده است، لذا مشخص است كه برنامه گذاريها بايد چگونه باشد.
سيد مهدي هاشمي گفت: ما بايد موجبات رشد و ارتقاي مهندسي را در كشور فراهم كنيم، بهره وري را با بكارگيري مقررات ملي ساختمان افزايش دهيم، خدمات مهندسي و نظارت بر حسن اجرا را بيفزائيم و دانش فني صاحبان اين حرفه را ارتقا دهيم.

برگزاری هفتمين جلسه ادواري اعضاي بسيجي هيات مديره سازمان

هاشمی گفت: پرچمداري حركت جهادي و بسيجي و از خودگذشتگي را بايد از بسيج مهندسين عمران و معماري كشور شروع كرد.
وی تصریح کرد: در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان كشور شوراي توسعه نظام مهندسي پيش بيني شده كه نزديك به ۸ سال است اين شورا تشكيل نشده است؛ لذا نتوانسته ايم در اين زمينه هماهنگي و هم افزايي بوجود بياوريم.
رئيس اسبق شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور گفت: يكي از مطالبات ما ميتواند برگزاري اين شوراي توسعه باشد، تا هماهنگي و تعامل با وزارت راه و شهرسازي انجام گردد، چرا كه در گذشته به علت عدم تشكيل اين شورا بين وزارتخانه ها چالشهايي پيش آمد كه هزينه آن را سازمانهاي نظام مهندسي ساختمان و مهندسين پرداخت كردند.
در ادامه اين جلسه، محمد حسين شركاء – ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي ضمن خوش آمدگويي به حاضران در نشست، به بيان گزارش اجمالي از فعاليتهاي هيات مديره دوره هشتم از بدو تشكيل تا به حال اشاره کرد و افزود: تغيير بايد از درون خود سازمانها صورت گیرد، با توجه به اهداف كلي سازمان نظام مهندسي ساختمان ماده دو و اختيارات قانوني مواد سه، چهار، نه و پانزده قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ميبايست با اقتدار به اهداف عاليه تشكيل سازمان نظام مهندسي ساختمان انديشيده و طبق آن چشم انداز و مسير را مشخص كنيم.
شرکا، عمل و پايبندي به شرح وظايف هيات مديره در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان را از اولويتها دانسته و ظرفيت مهندسان بسيجي را نشان دهنده توان آنها براي حضور در بخشهاي مختلف سازندگي كشور دانست.
قابل ذكر است در ادامه اعضاي شركت كننده در اين جلسه به بيان ديدگاههاي خود پرداختند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۹۷
498 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0