مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند با حضور استاندار گلستان، معاونت عمرانی استانداری و مدیران استانی و شهرستانی انجام گردید:

برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار نظام مهندسی در استان گلستان

بمناسبت روز جهانی شهرسازی گردهمایی جایگاه شهرسازی در ساختار نظام مهندسی ساختمان و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی در گرگان برگزار گردید.

کد خبر: 960825014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آبان ۹۶ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، بمناسبت روز جهانی شهرسازی گردهمایی جایگاه شهرسازی در ساختار نظام مهندسی ساختمان و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی در گرگان برگزار گردید.برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار نظام مهندسی

برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار نظام مهندسی

برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار نظام مهندسی

برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار  نظام مهندسی در استان گلستان

استاندار گلستان با تشریح وضعیت مهندسین شهرساز در کشور گفت: مشارکت شهرسازان در مدیریت شهری کم رنگ است و ما شاهد آن هستیم که برخی افراد بدون شرایط در حال حاضر در مسند شهرداریها هستند.
سید مناف هاشمی بیان کرد: مدیران شهری باید روشهای مناسب درآمد زایی به خصوص در حوزه توسعه پایدار را مورد توجه قرار دهند و برای تحقق این مهم، مهندسین شهرساز و البته صاحب تجربه و تخصص در علوم دیگرمانند بودجه و برنامه ریزی مالی خیلی کارگشا خواهند بود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای توسط مهندسین ادامه داد: در کشورهای پیشرفته اخلاق یکی از مهم ترین فاکتورها در فراگیری علوم مختلف است.
وی تصریح کرد: هر مهندس در ساختمانی که می سازد باید فکر کند که قرار است خود و خانواده اش در آن ساکن گردند.
هاشمی با تاکید بر ظرفیتهای مختلف استان در بخشهای مختلف افزود: این استان ظرفیت جذب سرمایه گذار، افزایش اعتبارات دولتی و منابع درآمدی را دارد و این کار با مشارکت بخشهای مختلف جامعه از جمله مهندسین تحقق خواهد یافت.
وی هم چنین بر همت بیش از پیش جهت صدور خدمات مهندسی تاکید کرد و افزود: کارآفرینی و صادر کردن دانش و خدمات در بخش ساخت و ساز باید مورد توجه ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان قرار شود.
در این نشست هم چنین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان نیز با اشاره بعضویت قریب به ۹ هزار مهندس در این سازمان، تصریح کرد: این تعداد متخصص فرصتی کم نظیر برای توسعه استان است.

برگزاری گردهمایی جایگاه شهرسای در ساختار نظام مهندسی


احمد تجری عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایتهای معاونت عمرانی استاندار تفاهم نامه های خوبی همچون مسوول ایمنی، شهرکهای صنعتی، آب و فاضلاب و برق با نهاد های مرتبط امضا کردیم و اعلام میکنیم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان جهت همکاری و مشارکت با نهاد ها وسازمانها در راستای استفاده از ظرفیتهای فنی مهندس آمادگی کامل دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم چنین خاطر نشان ساخت: حضور متخصصان در تمامی امور ساخت و ساز یعنی طراحی، نظارت و اجرا مو جب کاهش تلفات ناشی از حوادث، افزایش عمر مفید ساختمانها و هم استفاده بهینه از منابع خواهد شد.
تجری اظهار داشت: در کشور حدود ۷ هزار و در استان گلستان حدود پنجاه نفر در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فعالیت هستند که باید بخوبی از ظرفیت آنها استفاده گردد.
عضو شهرساز هیات مدیره هم در این دیدار با اشاره به نگاه جامع اعضای هیات مدیره به تمامی رشته ها گفت: ارائه خدمات مهندسی در حوزه شهرسازی بعد از هفت سال در این هیات مدیره رخ داد.
ابراهیم کریمی بیان کرد: پس از تشکیل کمسیون تخصصی شهرسازی اکنون دوره های مختلف ارتقا و آموزش برای مهندسین شهرساز برگزار می شود.
کریمی هم چنین از از تهیه چک لیستهای عملیاتی مخصوص رشته شهرسازی خبر داد و بیان کرد: شرح خدمات دیگر در حوزه شهرسازی در حال بررسی و گرداوری است.
در ادامه این جلسه نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شورایعالی معماری و شهرسازی هم با اشاره وظایف شهرسازان و ضرورت استفاده از این قشر ادامه داد: باید بدنبال اجرای صلاحیتهای مهندسین شهرساز باشیم.
شیرزاد یزدانی گفت: واقعیت اینست که شهرسازی ما توسط شهرسازان اجرا نمیگردد و این در حالیست که تغییر نسب تعداد شهرنشینان باعث افزایش نیاز به مهندسین متخصص در شهرسازی شده است.
یزدانی با تاکید بر تلفیق دانش و تجربه در تهیه طرح های تفصیلی و هادی یاد اور شد: در برنامه وزیر راه و شهرسازی تاکید خاصی بر شهرسازی و معماری شده است.
نماینده شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم چنین گفت: با توجه به چالشهای موجود لازم است قوانین شهرسازی بروز رسانی گردد و طرحهای مختلف در حوزه شهرسازی متناسب با نیاز ها تهیه گردد.
منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۶
1087 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0