برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی

در این آیین، که با حضور چهره ها و مسئولین مرتبط با مهندسی از جمله: غلامحسین عسکری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان اصفهان و بنائيان، معاون مديركل راه و شهرسازى و سید عبدالرضا لقمانی، ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید فرصت مناسبی به جهت انتقال تجربیات برای مهندسان تازه کار با چهره های با سابقه فراهم گردید.

کد خبر: 971222001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان،در این آیین، که با حضور چهره ها و مسئولین مرتبط با مهندسی از جمله: غلامحسین عسکری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان اصفهان و بنائيان، معاون مديركل راه و شهرسازى و سید عبدالرضا لقمانی، ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید فرصت مناسبی به جهت انتقال تجربیات برای مهندسان تازه کار با چهره های با سابقه فراهم گردید.

برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی

برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی

برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی

رییس سازمان استان، ضمن ایراد سخن و تشکر از اداره کل راه و شهرسازی استان برای فراهم کردن فرصت دیدار و انتقال تجربیات، به دوستان تازه وارد حرفه مهندسی تبریک گفت و ادامه داد: در دانشگاه اشتباهات قابل جبران بوده اند ولی در ارائه خدمات مهندسی اشتباه جایی برای چانه زنی نخواهد داشت.
عسگری تصریح کرد: بسیاری از تحولات جهان به دست مهندسان انجام می شود ولی ما مهندسین سهم خود را بخوبی از خدمات مهندسی نگرفته ایم.
در ادامه این آیین، لقمانی، سازمان نظام مهندسی را مرجع بررسی و کارشناسی ایرادات وارده به ساختمان معرفی کرد و گفت: اصفهان در کشور رتبه دوم رعایت مقررات ملی ساختمان را دارد اما با این حال سی درصد از مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز های ما رعایت می شوند.
رئيس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، در ادامه اظهار داشت: مقررات ملی ساختمان پایه و اساس همه طرحها از جمله طرح هادی، طرح تفصیلی و … بوده و رعایت آن الزام است مگر این که در طرحی قوانین سختگیرانه تر لحاظ شده باشد.
وی، دلیل بسیاری از احکام انتظامی و حتی کیفری را عدم آگاهی نسبت به ضوابط دانست و افزود: اجرای ساختمان توسط افراد غیر ذیصلاح نخستین بند تخلف ساختمانی است که باید توسط ناظر گزارش گردد.

برگزاری آیین تحلیف مهندسان پذیرفته شده آزمون ورود به حرفه مهندسی

لقمانی تصریح کرد: به دنبال ارسال گزارش تخلف باید اجرای عملیات ساختمانی تا رفع مشکل متوقف شود و صرف گزارش به مرجع صدور پروانه رافع مسئولیت ناظر نخواهد بود.
این نشست، با توضیح و آموزش مسائل مربوط به ضوابط، شورای انتظامی، گزارش نویسی و دانستني ها و الزامات و ضوابط كاربردى خدمات مهندسى توسط ریاست اداره خدمات مهندسی سازمان و بعد از آن ادای سوگند توسط مهندسان پذیرفته شده در آزمون ورود به حرفه ادامه یافته و در نهایت با اعطاى پروانه اشتغال بکار به ایشان خاتمه یافت.
قابل ذكر است اين برنامه تحت عنوان نشست توجيهى و تحليف ورود به حرفه مهندسان نيز قبلأ به طرق مختلف برگزار گردیده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۷
573 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0