برگزاری معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با حضور وزیر صنعت رضا رحمانی

برگزاری معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با حضور وزیر صنعت

رضا رحمانی بیان کرد: بخش معدن ظرفیت خیلی بزرگ و بی بدیلی است که میتواند در توسعه اقتصاد ملی نقش موثر و فعال ایفا کند.

کد خبر: 970820015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷ - ۳:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رضا رحمانی بیان کرد: بخش معدن ظرفیت خیلی بزرگ و بی بدیلی است که میتواند در توسعه اقتصاد ملی نقش موثر و فعال ایفا کند.

برگزاری معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با حضور وزیر صنعت

برگزاری معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با حضور وزیر صنعت

معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با  حضور وزیر صنعت برگزار شد/ وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: از ایده های فعالان معدنی استقبال می ‌کنیم

وی در آیین معارفه و تودیع ریاست سازمان مهندسی معدن که با حضور معاونت معدنی وزارت صمت، فعالان این بخش و تشکل های معدنی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار گردید، ادامه داد: برای تفویض اختیار در حوزه معدن هیچ محدودیتی نداریم و آماده ایم که برای انجام بهتر امور نسبت به تفویض اختیار به استان ها، تشکل ها و نظام مهندسی معدن اقدام کنیم تا همه پای کار باشند و در تصمیم گیری ها شریک شوند.

وی با اشاره به ابلاغ نقشه راه معدن افزود: با این نقشه راه کار مبنایی آغاز شده و باید از امروز فعالیت توسعه ای را شروع کنیم و باور دارم که انقلاب معدنی امکان پذیر است .
رحمانی عنوان کرد:

از فعالان بخش معدن ایده میخواهیم و اگر شکوفایی بخش معدن با اصلاح زیر ساخت ها، توسعه اکتشاف یا با ایده های جدید تر امکان پذیر است، تشکل ها میتوانند به کمک بیایند تا شاهد شکوفایی این بخش و افزایش سهم معدن از GDP باشیم و این درحالی است که تشکیل اتاق فکر معدن را آغاز کردیم .

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت:

از خصوصیات دوره جدید نیز همین است که اتاق های فکر را تشکیل میدهیم و بازوهای مشورتی را چه در حوزه صنعت، صادرات، معدن و .. تقویت میکنیم و باید در دوره جدید تلاش کنیم از ظرفیتهای فکری و سلایق گوناگون بهره ببریم .

رحمانی:

با عنوان این که در این دوره باید چند معدن مگا سایز تعریف شوند، اظهار داشت: زیر ساخت ها نیز باید با نقشه راه معدن هماهنگ باشند و با دستگاه های دیگر نیز در این زمینه هماهنگ شده‌ایم ولی اساس کار صاحبنظران و فعالان بخش معدن هستند .
رحمانی خاطر نشان ساخت: در زمینه معدن موازی کاری و پراکنده کاری را کنار بگذاریم و همه با هم هماهنگ باشیم .

برگزاری معارفه ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با حضور وزیر صنعت


ریاست سازمان نظام مهندسی معدن: کمک به وزارت صمت در بخشهای حاکمیتی

در این آیین:

همچنین ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با تشریح محورهای کاری خود افزود:

هدف ما کمک به وزارت صمت در بخشهای حاکمیتی که نمیتوان به بخش خصوصی واگذار کرد، است

و بعنوان بازوی وزارتخانه در اجرای امور حاکمیتی گام برمی داریم.
داریوش اسماعیلی با تاکید بر کمک به حضور بیش از پیش بخش خصوصی در صحنه فعالیت های معدنی و بازرسیها، نظارت، آموزش و پژوهش گفت: م تواند بخش قابل توجهی از هزار و هفتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور به بخش معدن کشیده شود و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

اسماعیلی:

در ادامه هوشمند سازی فعالیت ها را بهترین راه مقابله با فساد در این بخش عنوان کرد و ادامه داد:

اصلاح نظام مهندسی معدن از ضروریات است

و این در حالیست که چندین سال پیش گرداوری شده و ضرورت دارد با توجه به فعالیت های امروز اقدام گردد و میتواینم در قالب طرحی به مجلس ارایه کنیم.
اسماعیلی :

در ادامه با اشاره به گرداوری نقشه راه معدن افزود: در هفتاد و دو بند این نقشه و در اجرای آن از نظام مهندسی معدن نام برده شده است و در این زمینه اعلام آمادگی میکنیم.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۷
984 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0