برگزاری نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی استاندارد گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی

برگزاری نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی استاندارد

گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد، با همکاری اداره‌ کل استاندارد تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در دانشگاه الزهرا برگزار گردید.

کد خبر: 961128006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ بهمن ۹۶ - ۱۱:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد، با همکاری اداره‌ کل استاندارد تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در دانشگاه الزهرا برگزار گردید.

برگزاری نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی استاندارد

برگزاری نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی استاندارد

نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های  ساختمانی استاندارد برگزار شد.

گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی فرآورده‌ها و تجهیزات ساختماتی استاندارد به دنبال انعقاد تفاهم ‌نامه بین اداره‌ کل استاندارد و نظام‌ مهندسی استان تهران و با هدف بررسی چالشها و مشکلات تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی در شرایط استاندارد و ارایه راهکارهای آن، برگزار میگردد.
مسلم بیات مدیرکل استاندارد تهران در بیان فلسفه انعقاد تفاهم‌ نامه چند جانبه بین اداره‌ کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و انجمن‌ های صنفی تخصصی، تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه حفظ اصالت و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی از تولید تا محل مصرف است.
بیات با تاکید بر این که سیصد و شصت و هشت واحد تولیدی از این اداره‌ کل پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند، افزود: از ابتدای سال تا به حال، با تشکیل حدود سی کمیته علایم در اداره‌ کل، فعالیت و تولیدات این واحدها به صورت دقیق بررسی میگردد و در نتیجه این نظارت، هشتاد وشش پروانه کاربرد علامت استاندارد فراورده‌های ساختمانی ابطال و تعلیق شده ‌است.
بیات از انجام هزار و ششصد و پنجاه مورد بازرسی که بیش از بیست مورد آن بصورت گشت مشترک با ماموران تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام‌ شده‌ است، خبر داد و افزود: در بازرسی‌ های مذکور، حدود هزار و هشتصد نمونه از فرآورده‌های ساختمانی گرفته شده‌ است و به بیست و چهار آزمایشگاه ذی صلاح برای آزمون ارسال گردید.
وی در مورد بازرسی از مراکز عرضه در کنار بازرسی از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: بیش از هفتصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صد و دوازده مورد بازرسی از پروژه‌های در حال احداث در سطح استان انجام شد که توقف عملیاتی بیش حدود صد پروژه نتیجه آن بود.
شکرچی‌زاده، ریاست مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، در این گردهمایی با تاکید بر کنترل کیفیت مصالح ساختمانی بویژه در شهرستان‌ ها، اظهار داشت: پس از زلزله اخیر سرپل ذهاب، من به عنوان نماینده و مامور وزیر راه و شهرسازی، برای کنترل پروژه ‌های مسکن مهر در کرمانشاه، شاهد وضعیت نامطلوب این ساختمان ‌ها بودم و به نظر می ‌رسد در ساخت این پروژه‌ها باید تجدید نظر اساسی کرد.

برگزاری نخستین گردهمایی ملی فرآورده‌های ساختمانی استاندارد

قربانخانی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سخنران دیگر این گردهمایی، از عملکرد خوب این سازمان دفاع کرد و ادامه داد: طی بیست سال عمر این سازمان، ما با تعاملات خوبی که با اداره‌ کل استاندارد استان تهران، شهرداری و انجمنهای صنفی صنعت ساختمان، برقرار کردیم، گام مهمی در استاندارد و ایمن‌ سازی بناها برداشته ‌ایم که انعقاد تفاهم ‌نامه اخیر ما بین نهادهای مذکور، نمونه این تعاملات و تلاش‌ هاست.
در بخش دیگر این گردهمایی، موسوی، مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران، با اشاره به این که سی درصد درآمد سرانه ملی در بخش مسکن و تولید ساختمان هزینه می ‌شود، این مقوله را خیلی مهم دانست و تاکید کرد: عدم استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به کارگیری مصالح نامرغوب، سالانه ده درصد درآمد مردم را به خود اختصاص می‌ دهد.
موسوی هم چنین در مورد نوسازی بافت فرسوده، خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار هکتار از شهر تهران، بافت فرسوده‌ محسوب میگردد که برای نوسازی آن باید برنامه ‌ریزی کارآمدی شود.
در این گردهمایی پنلهای تخصصی در قالب دوره‌ های آموزشی برای شرکت‌کنندگان ارایه میگردد.

منبع : خبرگزاری میزان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۶
716 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0