برگزاری اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در شیراز ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

برگزاری اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در شیراز

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد: اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی چهارم و پنجم دی‌ماه در شیراز برگزار می گردد.

کد خبر: 970929008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آذر ۹۷ - ۱۱:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نطام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد: اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی چهارم و پنجم دی‌ماه در شیراز برگزار می گردد.

برگزاری اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در شیراز

برگزاری اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در شیراز

اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی  در شیراز برگزار می ‌گردد

سید مرتضی سیف‌زاده :

در جلسه خبری با عنوان این که اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی چهارم و پنجم دی‌ماه در شیراز برگزار می ‌گردد بیان کرد: وضعیت اقتصادی هر کشوری ارتباط نزدیک با میزان صادرات آن کشور دارد و برای این که توانمندی ‌های اقتصادی کشوری را مشخص کنند به میزان صادرات و تراز تجاری آن کشور نگاه می ‌کنند.

سیف زاده ادامه داد:

صادرات کالا از سال‌ ها قبل در کشور بصورت عادی بوده است ولی از سال هفتاد و چهار مسئولان کشور بصورت جدی به بحث صادرات خدمات ورود کردند و مشوق‌ های صادراتی برای آن تعیین کردند و منحنی صادرات کالا و خدمات از سال هفتاد و چهار تا سال نود شیب خوبی را طی کرد تا جایی که در سال نود رقم صادرات خدمات به پنج میلیارد دلار رسید و این حاصل تعامل بخش خصوصی و دولتی بود و نقش سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و سازمان صنعت و معدن استان‌ ها را نمی‌ توان در این موضوع نادیده گرفت.

وی گفت:

متاسفانه بعد از سال نود مشوق‌ های صادراتی در زمینه صادرات خدمات یا به تصویب نرسید یا به فراموشی سپرده شد و بهمین علت صادرات خدمات کشور در سال نود و شش به هفتصد میلیون دلار رسید ولی خوشبختانه امسال بار دیگر این مشوق‌ ها تصویب شده است.

دبیر اجرایی گردهمایی گفت:

کارشناسان برنامه و بودجه کشور پیش‌بینی می‌ کنند تا سال ۱۴۰۴ رقم صادرات خدمات کشور به بیست میلیارد دلار برسد و کارشناسان برنامه و بودجه فارس نیز پیش‌بینی کرده‌اند که رقم صادرات خدمات فارس در افق ۱۴۰۴ به دو میلیارد می ‌رسد و رقم شاهد آن ها نیز صادرات چهارصد و پنجاه میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی فارس به کشور عراق در سال نود است.

برگزاری اولین گردهمایی ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در شیراز

وی با عنوان این که کشور قطر به علت میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۲ بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی استان فارس است، بیان داشت: کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی و آسیای میانه بازار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران است.

سیف زاده خاطر نشان کرد:

سازمان توسعه تجارت برای تصویب و اعمال مشوق‌ های صادراتی، صندوق ضمانت صادرات برای تامین تضامین صادراتی کاهش ریسک حضور در کشورهای دیگر و بانک توسعه صادرات برای تامین ضمانت‌نامه‌های بانکی که ارزی هستند ۳ ضلع مثلت صادرات خدمات محسوب می گردند که اگر این ۳ ضلع با هم هماهنگ باشند می‌ توانند به بخش خصوصی در این زمینه کمک کنند.

وی یاد آور شد:

مسئولان این ۳ ضلع در همایش ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی دعوت شده‌اند و مسئولان وزارت خارجه که می‌ تواند بازوی صادرکننده‌ها در کشورهای خارجی باشد نیز به این گردهمایی دعوت شده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس خاطرنشان کرد:

اتاق بازرگانی شیراز پتانسیل بالایی برای صادرات خدمات دارد و مقرر گردیده برای رونق صادرات خدمات وارد عمل گردد به دستگاه‌ های مربوطه در این زمینه کمک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۷
757 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0