برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی فرهام مقدم راد

برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل

اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و با حضور نمایندگان رسمی نظام مهندسی استانهای کشور و طاهری - ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

کد خبر: 971111011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ بهمن ۹۷ - ۵:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران،اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و با حضور نمایندگان رسمی نظام مهندسی استانهای کشور و طاهری – ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی

برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی

برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل

فرهام مقدم راد«رئیس دبیرخانه» در این جلسه بیان کرد: امیدوار هستیم که در دوره جدید هیأت مدیره بتوانیم در بحث صادرات خدمات فنی مهندسی به نتیجه خوبی برسیم. در دوره هیأت مدیره گذشته با تشکیل کمیسیون صدور خدمات در سازمان نظام مهندسی، ما کار خود را آغاز و سعی کردیم تا یک حرکت ملی را شروع کنیم. به هر رو، بحث صدور خدمات در کشور، هرچند پراکنده ولی در حال اجراست و تلاش ما این است که این کار بصورت مشترک توسط سازمان‌ های خدمات مهندسی انجام گردد نه این که مستقل صورت گیرد.
نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: نظام مهندسی این ظرفیت و پتانسیل را دارد که بدون اخذ ریالی بودجه از دولت، اقدامات خوبی را در جهت آموزش و ترویج انجام داده و در موضوعات اقتصادی و اجتماعی کمک حال دولت باشد. باید از این ظرفیت‌ ها استفاده گردد و قطعاً دولت نیز حمایت می ‌کند. چرا که هزینه دخالت دولت در بخش اقتصادی خیلی بالا بوده و چاره‌ای جز واگذاری آن به بخش خصوصی از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان ندارد.

برگزاری اولین جلسه کارگروه مرکزی دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور نیز در این جلسه تصریح کرد: ورود ما در بحث صدور خدمات فنی مهندسی، نباید کشذ دار گردد، بلکه باید در این زمینه وارد یک حوزه عملیاتی شده و دستاوردی داشته باشیم. از نظر مسئولان مملکت ما، فعلاً زنده‌ ترین بازار، بازار عراق و تنها کشوری که در منطقه پول دارد نیز این کشور است. عراق صد و پنجاه میلیارد دلار چه در اقلیم کرد چه در نقاط دیگر پروژه تعریف کرده، لذا بهتر است که هر کدام از مهندسان به هر شکلی که می ‌توانند به عراق رفته و مشغول اجرای پروژه‌ها شوند. تمرکز روی عراق از هر نظر برای ما مناسب است، زیرا برخلاف کشورهای دیگر فاصله ما با نخستین شهر عراق خیلی کم است.
در خاتمه این جلسه، بیانیه‌ای بعنوان اختتامیه قرائت گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۷
536 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0