حضور ۶۴۰۰ خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی پیمان رحمتی

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان

ریاست اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، ‌کاردان ‌ها و معماران تجربی در خوزستان خبر داد.

کد خبر: 191009015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸ - ۴:۵۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، ‌کاردان ‌ها و معماران تجربی در خوزستان خبر داد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان برگزار شد

پیمان رحمتی بیان کرد: این آزمون در روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه برگزار می‌گردد و بیش از شش هزار داوطلب در هفت رشته مهندسی، کاردانی و معماری تجربی در این آزمون شرکت می‌ کنند.

رحمتی ادامه داد: به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش ‌های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است. این صلاحیت در باره مهندسان از طریق پروانه اشتغال بکار مهندسی و در باره کاردان‌ های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال بکار کاردانی یا تجربی بدست می‌آید.

وی اظهار داشت: متقاضیان این پروانه‌های اشتغال به استناد بند پ ماده هفت آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‌ بایست در آزمون ورود به حرفه قبول شوند. به این منظور وزارت متبوع سالانه طی دو نوبت به برگزاری آزمون ‌های ورود به حرفه مهندسان اقدام می‌ کند.

رحمتی افزود: نخستین آزمون امسال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. این آزمون ‌ها در استان خوزستان در ۳ حوزه اهواز در محل مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، شهرستان دزفول در مرکز علمی آموزشی دزفول یک و شهرستان خرمشهر در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی هم‌زمان با سراسر کشور و طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر در هفت رشته مهندسی در صلاحیت‌ های طراحی، نظارت و اجرا برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان خوزستان

وی گفت: در آزمون‌ های این دوره نزدیک به ۶۴۰۰ نفر از مهندسین جهت دریافت پروانه اشتغال بکار مهندسی در صلاحیت پایه ۳ شرکت می ‌کنند که نسبت به دوره گذشته چهارده درصد رشد دارد و از این تعداد هجده درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و هشتاد و دو درصد را آقایان تشکیل می ‌دهند.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در آزمون ‌های پیش رو بیشترین تعداد داوطلب مربوط به رشته عمران گرایش نظارت با ۱۶۹۴ داوطلب و کم‌ترین تعداد داوطلب مربوط به رشته ترافیک با هشت داوطلب است.

رحمتی ادامه داد: در استان خوزستان هفتاد درصد داوطلبین در حوزه اهواز، بیست درصد در حوزه دزفول و ده درصد درحوزه خرمشهر در این آزمون ‌ها شرکت می ‌کنند.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۸
1072 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0