برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک گردهمایی حمل و نقل و ترافیک

برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک

یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک شامگاه یک شنبه بیست و ششم آذر ماه طی آئینی با پیام شهردار مشهد در سالن آمفی تئاتر هتل پارس مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 960927009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی , یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک شامگاه یک شنبه بیست و ششم آذر ماه طی آئینی با پیام شهردار مشهد در سالن آمفی تئاتر هتل پارس مشهد برگزار گردید.برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک

برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک

برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک

برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل  و ترافیک

در بخشی از پیام قاسم تقی زاده خامسی آمده است: بیست و ششم آذرماه که به نام روز حمل و نقل آراسته گشته، یادآور سعی فعالین این عرصه برای کسب عزت و پیشرفت کشور عزیزمان می‌ باشد. در حال حاضر که نماد حرکت و پویایی ایران اسلامی را میتوان در طنین آوای فعالین حوزه حمل و نقل شنید، شایسته است این روز را به همه دست اندرکاران این حوزه که بدون شک رسیدن به توسعه پایدار شهری و عدالت اجتماعی در بخش حمل و نقل در گرو همکاری و سعی این عزیزان میباشد، تبریک بگوییم.
شهردار مشهد گفت: در راستای تحقق توسعه پایدار با عزمی جدی تر از پیش همواره در راه دست یابی به شبکه حمل و نقل روان، ایمن, اقتصادی و سازگار با محیط زیست کوشا باشید.
در این آئین که دکتر قناعت عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، جمعی از فرماندهان پلیس راهور، اساتید دانشگاه و پانصد نفر از مهندسان و دانشجویان رشته ترافیک هم شرکت داشتند،
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی بیان کرد: در سال‌ های هفتاد و دو و هفتاد و سه تعداد مهندسان ترافیک شش نفر در خراسان بزرگ بود که امروزه استان خراسان رضوی با صد و پنجاه نفر مهندس و دکترای ترافیک، پس از تهران بیش ترین جمعیت فارغ التحصیل رشته ترافیک را داراست.
حسین کامران دیسفانی یکی از بزرگ ترین معضلات اجتماعی کلانشهرها را ترافیک دانست و ادامه داد: کمیته تخصصی نظارت و راهبردی وزارت راه و شهرسازی الزامات ترافیکی ساختمانها را پیش نویس مبحث بیست و سوم (ترافیک) گرداوری و نهایی کرده است.
به گفته کامران در مبحث بیست و سه، لزوم و اهداف مقررات ملی ساختمان در بخش مهندسی ترافیک، بررسی و شناسایی مشکلات و آسیب‌ های وضعیت موجود ساخت و ساز توسط صاحب نظران شناسائی و گرداوری گردیده است.

برگزاری یازدهمین گردهمایی حمل و نقل و ترافیک


وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی سیاسی، نظامی و صنعت گردشگری بموضوع ترافیک شهری حمل و نقل و شهرسازی کشور مرتبط است.
رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، برای روان سازی ترافیک شهرها پیشنهاد داد؛ برای کاهش آلودگی هوا و کاستن انرژی، خیابان ‌های اصلی شهر را برای پارک خودرو تدریجاً توقف ممنوع اعلام کنند و پارکینگها و حمل ونقل عمومی را با اتوبوس واحد و مترو افزایش دهند.
در این گردهمایی، وحید برکچی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ورود اتوبوس ‌های برقی برای کاستن آلودگی هوا و اتصال خط دو قطار شهری و خط یک در میدان شریعتی این شهر پیش از پایان سال خبر داد .
برکچی، هم چنین تصریح کرد: برای پروژه‌های خطوط ریلی شهری مشهد در آینده نزدیک ۴ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می گردد.
وی در خاتمه اظهاراتش خواستار فرهنگ ‌سازی حمل و نقل و امکان سنجی برای احداث مجتمعهای مسکونی، تجاری و اقامتی در بحث ترافیکی شد.
در این گردهمایی یک روزه دکتر امامی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری مشهد، دکتر غلام رضا شیران استادیار دانشگاه اصفهان و دکتر محمود صفارزاده استاد دانشگاه تربیت مدرس، چگونگی لزوم گرداوری مقررات ملی ساختمان در مبحث ترافیک، اثرات ترافیکی در پارکینگهای ساختمان و نداشتن تجهیزات ایمنی و معضل آلودگی صوتی را در بر هم زدن نظم اجتماعی تشریح نمود.
در خاتمه گردهمایی از پیشکسوتان حمل و نقل و افسران بازنشسته پلیس راهور تقدیر بعمل آمد.
قابل ذکر است؛ بیست و ششم آذر ماه از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم رسمی، روز ملی حمل و نقل ایران نام گذاری شده است.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
884 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0