برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار - برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار

برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار در نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي

سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار در حين اجراء بر اساس مبحث دوازده مقررات ملي ساختمان در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوی برگزار گردید .

کد خبر: 960827011 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آبان ۹۶ - ۸:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی , سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار در حين اجراء بر اساس مبحث دوازده مقررات ملي ساختمان در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوی برگزار گردید .برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار

برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار

برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار

برگزاری سومين نشست استاني  كميته ايمني و حفاظت كار در نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي

در اين نشست ریاست اداره نظام مهندسي و مقررات ملي ساختمان اداره كل راه و شهرسازي استان هدف از تشكيل اين نشست را بررسي چك ليستهاي ايمني و حفاظت كار دانست.
احسان فرشته پور گفت : با توجه به نگرش مبحث دوازده ايمني احراي دستور العملها و نكات ايمني و صیانت كار در ساخت و ساز ها در زمان طراحي ، اجراء و نظارت بايد مد نظر سازنده ها قرار گيرد .
فرشته پور بیان کرد : همه پروژه هاي ساختماني ملزم به اجراي مقررات ملي ساختمان هستند.
دبير كميسيون ايمني و حفاظت كار سازمان نظام مهندسي استان نیز افزود : مرگ و مير در ايران پس از حوادث رانندگي، حوادث ناشي از كار است ، كه سی و هفت درصد آن مربوط به ساختمان سازي است .
محمد نورافشان ادامه داد : هم چنين بدون توجه به مسائل ايمني در حين كار سالانه در كشورمان بیست و یک درصد در اثر گودبرداري ، هفتاد و سه درصد برق گرفتگي ، شصت و چهار درصد سوختگي ، سی و شش در صد نداشتن كلاه ايمني ، شصت و چهار درصد سوختگي و هشتاد و هشت درصد حوادث بر اثر اعمال نا ايمني جان خود را از دست دادند .

برگزاری سومين نشست استاني كميته ايمني و حفاظت كار


نور افشان خواستار پيش گيري از حوادث ناشي از بي احتياطي در كارگاه ها ، اشاعه فرهنگ ايمني ، آگاهي پيش گيرانه مديران پروژه هاي ساختماني از حوادث كار و گرداوری يك برنامه استراتژي براي ايمن سازي در كارگاه هاي ساختماني شد .
وی عنوان کرد: در گرداوری چك ليست ايمني و حفاظت حين كار مباحث دو و دوازده مقررات ملي ساختمان در بیست و چهار بند گرداوری گردیده است .
نور افشان خواستار مانور ايمني در هنگام اجراي كار در پروژه ساختماني در مشهد شد .
در اين نشست كه نمايندگان استانداري ، ادارات كل راه و شهرسازي ، تعاون ، كار و رفاه اجتماعي و آموزش فني و حرفه اي، شركت ملي گاز، انجمن انبوه سازان مسكن و سازمان نظام كارداني نيز حضور داشتند، ریاست كميسيون ايمني و حفاظت كار سازمان مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي نه مورد اقدامات ايمني پیش آغاز عمليات ساختماني را تشريح كرد.
سيد محمدرضا موسوي تقي آبادي گفت: چك ليست ايمني و حفاظت كار در حين اجراء بر اساس مبحث دوازده مقررات ملي ساختمان در كميسيون ايمني سازمان گرداوری شده و براي بررسي و كسب نظرات در اختيار اعضاي كميسيون قرار گرفته است .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آبان ۹۶
896 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0