برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد برگزاری گردهمایی

برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد

با هدف شناخت و ارایه راه کارهایی برای پیاده سازی نظارت مقیم در کارگاههای ساختمانی متوسط به بالا دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم اردی بهشت در یزد برگزار می گردد.

کد خبر: 970221005 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، با هدف شناخت و ارایه راه کارهایی برای پیاده سازی نظارت مقیم در کارگاههای ساختمانی متوسط به بالا دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم اردی بهشت در یزد برگزار می گردد.

برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد

برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد

دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در  استان یزد  برگزار میگردد.

دکتر جواهری، دبیر اجرایی شورای مرکزی و دبیر این گردهمایی ملی در یک مصاحبه اختصاصی بیان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای ضوابط و برنامه های مقررات ملی ساختمان و تحقق اهداف ایمنی ، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی ساختمانهاست.
جواهری اظهار داشت: در پی برگزاری موفق نخستین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد و با هدف بسط و گسترش محورهای مرتبط با آن تصمیم گرفته شد دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در یزد که بعنوان پایلوت نظارت مقیم معرفی شده است برگزار شود.
به گفته دبیر اجرایی شورای مرکزی در این گردهمایی ملی علاوه بر اعضای هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و مدعوینی از وزارت راه و شهرسازی، قرار است روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کل کشور و نیز اعضای هیئت مدیره آنها که متولی اجرای طرح نظارت مقیم کارگاهی هستند حضور یابند.
برگزاری کمیسیونهای تخصصی با محورهایی چون:
۱- گرداوری سرفصل آموزش های تکمیلی ویژه مهندسان ناظر کارگاهی
۲- تهیه و گرداوری شرح وظایف مهندسان ناظر کارگاهی
۳- تهیه شیوه نامه نحوه ارزشیابی و رتبه بندی مهندسان ناظر کارگاهی
۴- نقد و بررسی علل عدم تحقق پذیری نظارت کارگاهی
۵- تهیه و گرداوری سرفصلهای حقوقی و مالی نظارت کارگاهی
ازجمله برنامه های این گردهمایی است.

برگزاری دومین گردهمایی ملی نظارت کارگاهی در استان یزد

به گفته وی، از آن جایی که توجه ویژه شهرداریها به گزارشهای مهندسان ناظر میتواند این گزارشها را اثر بخش تر و دارای کارآیی کند، مشارکت شهرداری یزد در برگزاری این گردهمایی جلب شده و انتظار میرود با حمایت استانداری و اداره کل راه و شهرسازی شاهد به بار نشستن نتایج آن باشیم.
جواهری از این گردهمایی بعنوان نقطه عطفی در جهت پایش نظارت کارگاهی طبق ضوابط و معیارهای مورد نظر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نحوه ارزشیابی عملکرد مهندسان ناظر و رتبه بندی آنها برای نظارت بر انواع کارگاه های ساختمانی از مهم ترین اهداف این گردهمایی است.
منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداري

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۷
848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0