برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی دوره آموزش تربیت مدرس انرژی

برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و شورای مرکزی در ماه آبان

کمیسیون انرژی شورای مرکزی روز بیست و دوم مهرماه تشکیل نشست داد و ویرایش جدید مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان را بررسی نمود.

کد خبر: 191015015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مهر ۹۸ - ۲:۳۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کمیسیون انرژی شورای مرکزی روز بیست و دوم مهرماه تشکیل نشست داد و ویرایش جدید مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان را بررسی نمود.

برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی

برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی

برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و شورای مرکزی در ماه آبان

در این جلسه، ویرایش جدید مبحث نوزدهم که از طرف مرکز تحقیقات راه و شهرسازی اعاده شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

در ویرایش جدید چهار روش شامل: تجویزی، موازنه انرژی، نیاز انرژی و کارایی انرژی عنوان شده است.

ویرایش جدید این امکان را فراهم می آورد تا براحتی بتوان ساختمان‌ ها را از نظر رعایت مبحث نوزدهم انرژی رتبه بندی کرد. این توانمندیها به ترتیب شامل رتبه EC  بعنوان رتبه مبنا است و رتبه های بعدی با عنوان های EC پلاس و EC دو پلاس نام‌گذاری شده اند که بسته به میزان و نحوه عایق بندی ساختمان و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر است.

به گفته ریاست کمیسیون انرژی در این نشست ابتدا کلیات ویرایش مبحث نوزدهم شامل آسایش حرارتی، لحاظ کردن صرفه اقتصادی و رعایت استانداردهای مربوط به انرژی نهفته مورد بررسی قرار گرفت.

سپس اعضای کمیسیون وارد جزئیات و بررسی متن مبحث نوزدهم شدند هم‌چنین اخذ نقطه نظرات استان‌ها و جمع بندی آن ها و استفاده از دیدگاههای کارشناسان رشته های برق، مکانیک، عمران و معماری در زمینه های یادشده، از دیگر محورهای مذاکره در این نشست بود.

برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی

به گفته طاهری اصل، طبق مذاکرات این جلسه، نخستین دوره جدید تربیت مدرس انرژی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و یک موسسه بین المللی معتبر در ماه آبان در تهران شروع می گردد این دوره که ۳ مرحله دارد شامل یک مرحله الکترونیکی و ۲ مرحله حضوری است که مرحله اول حضوری با اساتید معتبر داخلی و مرحله دوم حضوری را یک موسسه بین المللی اجرای آن را عهده دار خواهد بود.

در این دوره حدود دویست نفر مهندسان رشته های مختلف که سال گذشته در پاسخ یک فراخوان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، شرکت می‌کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مهر ۹۸
637 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0