برگزاری نشست انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت مهندسان ناظر گاز بهنام عابدی ترکی

برگزاری نشست انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت مهندسان ناظر گاز

جلسه "انتقال تجارب درخصوص بیمه مسئولیت مهندسان مکانیک" 2 شنبه سی و یکم تیر ماه در محل ساختمان شماره دو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

کد خبر: 190804014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸ - ۴:۴۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، جلسه “انتقال تجارب درخصوص بیمه مسئولیت مهندسان مکانیک” ۲ شنبه سی و یکم تیر ماه در محل ساختمان شماره دو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.

برگزاری نشست انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت مهندسان ناظر گاز

برگزاری نشست انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت مهندسان ناظر گاز

جلسه انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت  مهندسان ناظر گاز برگزار گردید.

بهنام عابدی ترکی، دبیر کمیته گاز در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین به تشریح اهداف سازمان در راستای وظایف گروه تخصصی مکانیک از برگزاری این جلسات پرداخت.

عابدی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های هم اندیشی و تبادل نظر در مورد بیمه مسئولیت مهندسان در جهت نیل به یک خط مشی مشخص، بیمه مسئولیت را یکی از دغدغه‌های  مهندسان گاز عنوان کرد و افزود: در این مورد، باید قراردادهای بیمه، وجود بیمه گر و بیمه گذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

عابدی ادامه داد: بعد از عملیاتی شدن تفاهم نامه سال هشتاد و چها  با اداره گاز، از سال هشتاد و پنج در کل استان تهران بحث گاز را عملیاتی کردیم که تنها یک خلاء وجود داشت و آن بحث بیمه مسئولیت گاز بود.

وی، هم‌چنین تمدید بیمه نامه قبل از اتمام توسط مهندسان را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه وطن دوست، از اعضای رشته تأسیسات مکانیکی ضمن متذکر شدن نکات حقوقی در مورد قانون بیمه به ماده سی و پنج قانون بیمه مصوب سال شانزده، اشاره کرد و افزود: براساس این ماده، طرفین بیمه میتوایند هر شرطی خارج از بیمه نامه را انجام دهند که البته شرط خلاف قانون نباید درج گردد.

برگزاری نشست انتقال تجارب در مورد بیمه مسئولیت مهندسان ناظر گاز

وطن دوست، دلیل تشکیل بیمه مرکزی را حمایت از قانون گذار در مقابل بیمه گر دانست و تصریح کرد: بیمه گر نسبت به بیمه گذار قدرت برتر است و در واقع بیمه گذار یک فرد حقیقی یا حقوقی است با سرمایه و قدرت کم‌تر از بیمه‌گر که بیمه مرکزی در نقش حامی ایفای نقش میکند.

مریم انوری، نماینده بیمه نیز با بیان تعریف مسئولیت مدنی و مسئولیت حرفه ای تصریح کرد: در پوشش بیمه ای عوامل متعدد باید سنجیده شود که از آن جمله  حق بیمه، دامنه ریسک است.

قابل ذکر است این جلسه، نخستین نشست از سلسه جلسات تخصصی گروه مکانیک است که بصورت ماهانه برگزار می گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۸
594 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0