برگزاری دوره های آموزشی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

برگزاری دوره های آموزشی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی بستگی به سطح نگاه هیات مدیره نسبت به آموزش و سازمانهایی که در این زمینه قانون وضع و سیاست گذاری میکنند، دارد.

کد خبر: 191024011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آبان ۹۸ - ۵:۰۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی بستگی به سطح نگاه هیات مدیره نسبت به آموزش و سازمانهایی که در این زمینه قانون وضع و سیاست گذاری میکنند، دارد.

برگزاری دوره های آموزشی

برگزاری دوره های آموزشی

برگزاری دوره های  آموزشی

برگزاری دوره های آموزشی بستگی به سطح نگاه هیات مدیره نسبت به آموزش دارد.

علی اکبر رمضانی در نشست کمیته آموزش سازمان گفت: تمام این برنامه ریزی و سیاست گذاریها در سازمان نظام مهندسی وارد کمیته ای میشود که در آن کمیته افراد برگزیده ای از سوی هیات مدیره و با توجه به شاخصهای قانون انتخاب می گردند تا این ماموریت مهم را برنامه ریزی و دنبال کنند تا دوره ها درست اجرا گردد.

رمضانی با اشاره به این که نیروهایی که تا به حال، دوره های آموزشی را برگزار کردند در حرفه خود تجربه و در حوزه دانشگاه سوابق خوبی و هم همکاریهای خوبی را با سازمان داشتند، گفت: این امر میتواند برای ما یک روزنه امید ایجاد کند تا عملکرد آموزشی ما که در گذشته خوب بوده، خوب تر و به مطلوبیت بیشتری برسد.

رییس سازمان استان ادامه داد: ما هر چقدر درحوزه آموزش کار کنیم کم است و نمیتوان گفت کل نیازهای آموزشی را برآورده کردیم زیرا روز به روز نیازهای آموزشی ما بیشتر، زاویه دید جدید و گسترده تر و کار ما در آینده در حوزه آموزش بیشتر میشود.

وی اظهار داشت: در پایان هر سال ما حجم کاری که در حوزه آموزش انجام میدهیم و عملکردی که ارائه میدهیم میبایست بگونه ای باشد که برای سال آینده برنامه های ما حداقل بیست تا سی درصد نسبت به سال جاری بیشتر باشد.

رمضانی با اشاره به این که برنامه ها باید در راستای حرفه و اهداف سازمان و برنامه هایی که قانون وضع کرده در آن حوزه باشد، افزود: گاهی به یکسری دوره ها نیاز داریم که شاید در لیست دوره های اجباری ما نباشد که این موضوع در اختیار هیات مدیره است که میتواند برگزاری این دوره ها را بعنوان یک دوره ضروری در نظر بگیرند که این دوره ها میتواند تخصصی یا عمومی باشد.

وی گفت: برگزاری دوره های اجباری که برای ارتقای و تمدید پایه است باید طبق آن چیزی که قانون وضع کرده کار کنیم ولی نباید بعنوان وظیفه مشق شب و رفع تکلیف به این دوره ها نگاه کنیم چون نتیجه برعکس به بار می آورد چون در صورتی آموزش مؤثر واقع می شود که آموزش گیرنده برای آموزش احساس نیاز کند.

برگزاری دوره های آموزشی

عالی ترین مقام نظارت بر ساخت و ساز استان ادامه داد: برای این که دوره های اجباری انگیزه ای برای مخاطب ما داشته باشد، کمیته آموزش این اختیار را دارد تا در فرآیندهای کار با حفظ جایگاه قانون و رعایت حرمت آن خلاقیت داشته باشد.

رمضانی با اشاره به این که در حوزه آموزش باید نگاه ما بازخورد کار درحرفه، ساختمان سازی، کیفیت ساخت و ساز و کیفیت زندگی مردم باشد، ادامه داد: هدف از آموزش ارتقا سطح علمی و حرفه ای مهندسان از یک سطح به سطح  دیگر است که طبق نیاز حرفه و تکنولوژی‌ها تعریف میشود و اگر این اتفاق نیفتد وقت تلف کردن اعضا است.

رییس سازمان استان اظهار داشت: مهندسانی که در دوره های آموزشی شرکت میکنند، باید به این نتیجه برسند که به معلوماتشان اضافه شده است.

رمضانی گفت: نحوه نگاه ما به بازخورد برنامه ها در حوزه آموزشی، باید بگونه ای باشد که انگیزه شرکت کننده ها بالا برود و در برگزاری دوره های آموزشی از اساتیدی استفاده کنیم که در حرفه صاحب تجربه و در موضوعات تدریس به روز و مسلط باشند تا برای حضور شرکت کنندگان در این دوره ها انگیزه ایجاد کند.

قابل ذکر است در پایان نشست اعضای جدید کمیته آموزش معرفی و احکام آنها اعطا گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۸
671 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0