برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد:

برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی

حامد مانی فرحامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در 7 رشته مهندسی روزهای هجدهم و نوزدهم مهر در نود و سه حوزه سراسر کشور برگزار می‌گردد، تصریح کرد: نتایج آزمونهای این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می‌گردد.

کد خبر: 191006014 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ - ۴:۴۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مانی فرحامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در ۷ رشته مهندسی روزهای هجدهم و نوزدهم مهر در نود و سه حوزه سراسر کشور برگزار می‌گردد، تصریح کرد: نتایج آزمونهای این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می‌گردد.

برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی

برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی

آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی در روزهای هجدهم و نوزدهم مهر در سراسر کشور برگزار می‌گردد/ تهران پیشتاز بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان

وی ضمن اعلام این مطلب که در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آزمون ‌های ورود به حرفه برای متقاضیان در ۷ رشته بطور هم زمان در سراسر کشور برگزار می‌گردد، افزود: ۷ رشته آزمون شامل عمران در ۳ صلاحیتِ محاسبات و نظارت و اجرا، معماری در سه صلاحیتِ طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیتِ طراحی و نظارت در روزهای پنج‌شنبه هجدهم و جمعه نوزدهم مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به این که در این دوره از آزمون‌ ها، صد و هفتاد و پنج هزار و هفتصد و هشتاد و هفت نفر شرکت کرده‌اند که حاکی از رشد بیست و پنج درصدی در تعداد شرکت‌کنندگان است، گفت: آزمون در رشته‌های عمران و معماری برای صلاحیت نظارت، رشته های ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری در صبح پنج‌شنبه هجدهم مهر و عصر پنج‌شنبه در رشته های معماری و عمران در صلاحیت اجرا، رشته های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت نظارت برگزار خواهد شد.

به گفته سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، روز جمعه صبح تا ظهر آزمون‌ های عمران در صلاحیت محاسبات و تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت طراحی برنامه ریزی شده است. هم چنین، صبح و عصر جمعه بمدت هشت ساعت، آزمون صلاحیت معماری و طراحی انجام می‌گردد.

مانی فر گفت: در رشته‌های عمران صلاحیت محاسبات و نظارت، معماری صلاحیت نظارت، تاسیسات مکانیکی و برقی صلاحیت طراحی و نظارت و رشته نقشه‌برداری دفترچه های آزمون در ۴ دسته مختلف تنوع سازی شده است. در بقیه صلاحیت‌ ها یک دفترچه در نظر گرفته شده که طبق آن شرکت کنندگان به سوالات پاسخ می‌دهند.

سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: آزمون معماری رشته طراحی نیز به مانند گذشته یک دفترچه دارد و یک سوال مشخصی در زمینه طراحی معماری دارد که مشابه آن در دوره های قبل بوده و روند برگزاری آن مانند دوره های قبل است.

مانی فر با اشاره به این که آزمون در نود و سه حوزه در سراسر کشور طراحی شده است، ادامه داد: در مجموع در این دوره از آزمون، چهل هزار و چهارصد و چهل و سه نفر خانم و صد و سی و پنج هزار و سیصد و چهل و چهار نفر آقایان شرکت کرده اند که نسبت بیست و سه به هفتاد و هفت درصدی را تشکیل داده اند.

برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی

به گفته سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، نتایج آزمونهای این دوره در بخش تستی اواسط آذرماه و در بخش سوالات تشریحی اواسط دی ماه اعلام می گردد.

وی هم‌چنین گفت: رشته عمران در صلاحیت نظارت با سی و هشت هزار و هشتصد و هفتاد و دو نفر بیش ترین شرکت کننده را دارد که بیست و دو درصد از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. ترافیک نیز با چهارصد و پنج نفر کم ترین شرکت کننده را به خود اختصاص تخصی داده است.

به گفته مانی فر، استان تهران با سی و چهار هزار و سیصد و شصت و یک نفر بیش ترین تعداد شرکت کننده را در کل کشور دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مهر ۹۸
752 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0