برگزاری کارگاه آموزشی روی خط زلزله در میبد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد

برگزاری کارگاه آموزشی روی خط زلزله در میبد

کارگاه آموزشی فرهنگی و هنری با عنوان « روی خط زلزله» با تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد و با حضور پنجاه دانش‌آموز و دانشجو از هنرستان هنرهای زیبا دخترانه و دانشکده فنی دختران و هنرمندان آزاد در محوطه بنای تاریخی یخچال این شهرستان برگزار گردید.

کد خبر: 191113002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ - ۱۰:۱۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کارگاه آموزشی فرهنگی و هنری با عنوان « روی خط زلزله» با تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد و با حضور پنجاه دانش‌آموز و دانشجو از هنرستان هنرهای زیبا دخترانه و دانشکده فنی دختران و هنرمندان آزاد در محوطه بنای تاریخی یخچال این شهرستان برگزار گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی روی خط زلزله در میبد

برگزاری کارگاه آموزشی روی خط زلزله در میبد

کارگاه آموزشی « روی خط زلزله» در میبد برگزار گردید

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان میبد، در حاشیه برگزاری این کارگاه و پیامدهای اجتماعی زلزله و اهمیت مقاوم سازی سازه ها بیان کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و وقوع مکرر بلایای طبیعی در کشور و نیز سالگرد زمین لرزه کرمانشاه و وقوع زمین لرزه اخیر در برخی شهرها، این کارگاه برگزار گردید تا با زبان هنر به فرهنگ سازی جهت رعایت مقررات و ضوابط برای مقاوم سازی ساختمان ‌ها پرداخته‌ شود.

محمد حسین صباغی ادامه داد: طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در سال هفتاد و چهار در مجلس مصوب شد تاکنون بیت و دو جلد از مقررات ملی ساختمان شامل موضوعات تامین استحکام، انرژی، تاسیسات، پدافندهای غیرعامل، نگه‌داری ساختمان گرداوری گردید و این مقررات بعنوان علم ساختمان سازی می ‌تواند با هماهنگی بین مردم، مهندسان و مسئولان بصورت عملی تحقق یابد.

صباغی گفت: تمام دست اندرکاران ساختمان‌ براساس قانون مکلف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند و در صورت عدم اجرای این مقررات مجرم شناخته می‌ شوند.

وی گفت: رعایت مقررات ساختمان‌سازی در این شهرستان بطور نسبی خوب است و دراین راستا به شهروندان توصیه می‌گردد با توجه به این که با هزینه کرد مختصر می ‌توان ساختمان را در برابر زمین لرزه مقاوم کرد و در مصرف انرژی میتوان بازده آن را افزایش داد با مهندسان نظام مهندسی تعامل داشته باشند و از مجریان ذیصلاح در ساختمان سازی استفاده کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی روی خط زلزله در میبد

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد نیز ادامه داد: با توجه به این که وقوع حوادث طبیعی نشان میدهد ایران، کشور زلزله خیزی است برگزاری این رویداد هنری با محور طراحی، نقاشی، کاریکاتور و … برای یادآوری موضوع به مردم و نیز نشان‌دادن لزوم مقاوم سازی ساختمان ‌ها صورت گرفته‌ است.

هادی زارع گفت: در پایان برگزاری کارگاه به هنرمندان لوح‌ اهدا و نمایشگاهی از آثار آن ها برگزار می‌گردد.

هم‌چنین عضو شورای شهر میبد هدف از همکاری این نهاد را در برگزاری این رویداد، ترویج فرهنگ مقاوم سازی در ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: شهروندان با رعایت مقررات ساختمان سازی برای امنیت خود قدم برداشته و سبب می‌ شوند با ایجاد شهری امن شاهد وقایع ناگوار نباشیم.

علی‌رضا آزادمنش ادامه داد: ان شاء الله با اجرای هرچه زودتر طرح تفصیلی جدید شهر روند اخذ مجوز ساختمان سازی و تغییر کاربریها تسهیل شود و شهروندان نیز با رعایت قوانین و آیین نامه دو هزار و هشتصد که به نفع خودشان است تلاش در ساختن خانه‌هایی ایمن برای خود داشته باشند.

محدثه نقیبی که در رشته کارشناسی ارشد نقاشی تحصیل کرده است و بعنوان مدرس در دانشکده فنی الزهرا(سلام الله علیه) میبد فعالیت دارد، تصریح کرد: آسان ترین زبان برای انتقال پیامها و فرهنگ سازی  زبان هنر است که از طریق آن براحتی میتوان با مخاطبان ارتباط

برقرار کرد.

مرکز شهرستان صد و چهار هزار نفری میبد در پنجاه کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آبان ۹۸
885 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0