برگزاری ​گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در مشهد گردهمایی تخصصی

برگزاری ​گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در مشهد

دوازدهمین گردهمایی تخصصی حمل و نقل و ترافیک با عنوان 'بررسی راه های نیل به حمل و نقل ایمن و پاک' عصر ۲ شنبه در مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 970927004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ آذر ۹۷ - ۱۱:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،دوازدهمین گردهمایی تخصصی حمل و نقل و ترافیک با عنوان ‘بررسی راه های نیل به حمل و نقل ایمن و پاک’ عصر ۲ شنبه در مشهد برگزار گردید.

برگزاری ​گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در مشهد

برگزاری ​گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در مشهد

گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در  مشهد برگزار گردید

دبیر این گردهمایی، هدف از برگزاری آن را هم افزایی فکری کارشناسان و متخصصان دست اندرکار ترافیک برای نیل به راه های کاهش معضلات ترافیکی از قبیل تصادفات، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و دیگر مشکلات ناشی از آن و جستجوی راه های برخورداری از ترافیک روان با هدف تامین انتظارات مردم عنوان کرد.
مهدی نقیبی بیدختی اظهار داشت: این گردهمایی تخصصی با همکاری شهرداری مشهد، سازمان حمل و نقل و ترافیک، استانداری خراسان رضوی و سازمان نظام مهندسی استان بصورت سالانه برگزار می گردد.
نقیبی بیدختی ادامه داد: ترافیک و حمل و نقل امروزه در ردیف نیازمندیهایی نظیر شغل، مسکن و غذا قرار دارد و نمیتوان به آن بی توجه بود.
دبیر این گردهمایی گفت: در برنامه سوم توسعه مصوب گردیده است که باید سهم حمل و نقل عمومی در کشور در کلانشهر ها به هفتاد و پنج درصد برسد که این امر تاکنون به علل مختلف محقق نشده و تحقق آن نیاز مند همکاری کلیه دستگاه های متولی است.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نیز در این گردهمایی بیان کرد: امنیت زندگی امروزی شهر نشینی نیازمند رعایت اصول کارشناسی و مهندسی در ساخت و ساز عمومی و خصوصی، معابر و راه ها و توجه ویژه به ترافیک است.
محمد حسین شرکا تصریح کرد: رشته ترافیک با مطالعه پروژه ها، آلودگیها و خسارات ناشی از ترافیک را اثر سنجی کرده و آثار سوء را آز ان دفع میکند و با توجه به رشد شهرنشینی بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به نظرات کارشناسی در زمینه شهرسازی و ترافیک هستیم.
ریاست کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار داشت: به رغم اقدامات مفید انجام شده در گذشته در کلانشهر مشهد استفاده از وسیله نقلیه شخصی روز به روز بیش تر می گردد که این امر مشکلات فراوان از قبیل کمبود توقفگاه و ترافیک شدید و سوانح را در پی دارد.
مجتبی بهاروند گفت: شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمیتوانند از پس این مشکل برآیند و لازم است همه دستگاه های متولی در این زمینه همکاری و هم فکری کنند.

برگزاری ​گردهمایی تخصصی حمل و نقل ایمن و پاک در مشهد

شهردار مشهد هم در این گردهمایی بیان داشت: دنبال راه کارهای موثری هستیم که توزیع خدمات از جمله حمل و نقل در این کلانشهر به نحوی باشد که نارضایتیهای اجتماعی، احساس تحقیر یا کم برخورداری برای برخی مناطق در پی نداشته باشد.
محمد رضا کلایی تصریح کرد: امروز تغییر ابزار حمل و نقل بر روی شهرندان تاثیر مستقیم دارد و تفاوت احساس مناطق مختلف شهر در برخورداری از امکانات حمل و نقل ممکن است برای یک منطقه اثرات منفی روحی روانی داشته باشد لذا باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا قشرهای مختلف اجتماعی در شهر مشهد به یک میزان از ارائه خدمات از جمله حمل و نقل احساس رضایت کنند.
کلایی گفت: بدنبال اجرای برنامه های ترویج استفاده از وسایل نقلیه عمومی، شهر پیاده محور و دوچرخه محور و مدل های پاک تر و آرامش بخش تر هستیم و این راهبرد اصلی ما در مدیرت شهری است.
شهردار مشهد افزود: دنبال آن هستیم تا اهدافی را محقق کنیم که از گسستگیهای اجتماعی پیشگیری کرده و احساس روانی حقارت را در برخی محله های حاشیه نشین شهر از بین ببریم و در این راستا از همه کارشناسان استمداد فکری و ارائه راهکار میطلبیم.
در این آیین، از پیشکسوتان حمل و نقل استان خراسان رضوی قدردانی گردید.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۷
826 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0