برگزاری نشست هیات مدیره ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر نشست هیات مدیره

برگزاری نشست هیات مدیره ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر

چهل و دومین جلسه رسمی هیات مدیره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر در این شهر برگزار گردید

کد خبر: 190925008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ - ۱۰:۵۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،چهل و دومین جلسه رسمی هیات مدیره دوره چهارم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر در این شهر برگزار گردید

برگزاری نشست هیات مدیره ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر

برگزاری نشست هیات مدیره ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر

برگزاری نشست هیات مدیره  ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر

با پیشنهاد تقی پور، ریاست دفتر نمایندگی سازمان در کمالشهر، هیات مدیره سازمان با هدف بررسی مسایل و مشکلات ساخت و ساز و ارایه خدمات مهندسی در کمالشهر کرج، روز یک‌شنبه سی و یکم شهریور ماه نود و هشت، اقدام به برگزاری نشست ویژه این شهر با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر کردند.

در این نشست فرهاد غلامی، رییس سازمان استان، در سخنانی با اشاره به حجم بالای ساخت و ساز های قولنامه ای در کمالشهر که سبب کاهش کیفیت ساخت در این شهر شده است از آمادگی سازمان برای همکاری در مورد ساماندهی وضعیت موجود خبر داد.

وی با اشاره به توافقات انجام شده در حوزه شهرداری کرج و اخذ مجوز کمیسیون ماده پنج برای حذف ساخت و ساز دو نقشه ای، اجرایی کردن توافقات مشابه در کمالشهر را امکان پذیر داست که سبب تاثیری جدی در کیفیت ساخت و ساز و اشراف مدیریت شهری بر این امر خواهد شد.

در ادامه قهرمان پوران، ریاست شورای اسلامی شهر کمالشهر با اشاره به این که در برخی از مناطق  کمالشهر از جمله منطقه خرمدشت، در طی سال‌های دهه ۸۰ کم‌تر نظارتی بر ساخت و ساز ها وجود داشته و سبب به وجود آمدن وضعیت نامناسب با سرانه های پایین خدماتی شده است، گفت: در برخی از مناطق حتی در زمینهای سند دار ساخت و ساز غیر مجاز انجام گرفته و بصورت قولنامه به فروش رفته است.

وی با اشاره به اقدامات تشویقی شورا برای فرهنگ سازی و حرکت به سمت ساخت و سازهای اصولی، از سازمان نظام مهندسی خواست تا مشاور مدیریت شهری کمالشهر باشد.

ناصری، شهردار کمالشهر نیز با ارایه گزارشی از وضعیت موجود ساخت و ساز و نحوه ارایه خدمات مهندسی در این شهر، ضمن اشاره به این نکته که چهل درصد زمینهای کمالشهر هنوز خالی هستند و ظرفیت بالایی برای ساخت و ساز در سال‌های آینده وجود دارد، که میتوان رعایت اصول شهر سازی را در این بخشها بطور جدی تر پی‌گیری کرد، خواهان همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در اصلاح طرح تفصیلی و ترسیم چشم انداز ساخت و ساز در کمالشهر گردید.

برگزاری نشست هیات مدیره ویژه بررسی مسایل و مشکلات کمالشهر

ناصری، هم‌چنین از حمایت شهرداری و شورای اسلامی کمالشهر به پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به تمرکز بر موضوعات مبتلابه این شهر خبر داد.

در ادامه رییس سازمان استان، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با مدیریت شهری کمالشهر، خواهان ارتباط مستمر دو مجموعه گردید.

هم‌چنین پرویز سیروسی، از اعضای هیات مدیره سازمان در سخنانی به انحصار موجود در ارایه خدمات مهندسی در کمالشهر اشاره کرد که در برخی موارد موجب بروز تخلفات می گردد.

غلامی، هم‌چنین پیشنهاد داد تا کمیته سیما و منظر شهری با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان بمنظور ساماندهی سیما و منظر کمالشهر تشکیل گردد که مورد استقبال شهردار و اعضای شورای شهر کمالشهر قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۸
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0