برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی

گردهمایی ورود به حرفه مهندسی با حضور پذیرفته شدگان آزمونهای نود و پنج ، نود و شش و نود و هفت در محل سالن اجتماعات اداره کل پست برگزار شد.

کد خبر: 971017003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ - ۷:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی،گردهمایی ورود به حرفه مهندسی با حضور پذیرفته شدگان آزمونهای نود و پنج ، نود و شش و نود و هفت در محل سالن اجتماعات اداره کل پست برگزار شد.

برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی

برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی

برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی

رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی در این گردهمایی بیان کرد: نقش مهندسی در کیفیت زندگی امروزی از حیث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست و حقوق نسل آینده خیلی مشخص و ثابت شده و دارای اهمیت است و به همان نسبت مسئولیت برای مهندسان در قانون خیلی سنگین است.
رمضانی ادامه داد: رفتار، اجرا، طراحی درست مهندسان میتواند برای نسل آینده ذخیره ای باشد و اگر درست کار نشود برای نسل آینده هزینه می گردد.
رئیس سازمان استان با اشاره به این که یکی از ابعاد مهندسی نگاه اقتصادی به مهندسی است، گفت: اگر اطلاعات مهندسان از حیث انطباق با محیط زیست، رعایت حقوق شهروندی، نما و منظر شهری، مصالح نوین و حقوق شهرداری به روز باشد در مسیر خدمات به مردم نقش خود را بدرستی ایفا کرده است و همچنین رعایت اخلاق حرفه ای نیز در دل همه این مصادیق قرار دارد.
وی تصریح کرد: هر مهندس باید در حیطه حرفه و تخصص خودش فعالیت و اظهار نظر کند و مهندسان باید ارزش کار یک دیگر را حفظ کنند.
وی خاطر نشان ساخت: ظرفیت اشتغال هر مهندس مشخص است که شامل تعداد کار همزمان و متراژ است و مهندسان نباید کاری که با مسئولیت آن ها در تعارض است را بپذیرند و اگر این ضوابط رعایت نگردد در واقع عدم رعایت اخلاق حرفه ای است.
مسئول کمیته آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی نیز در ادامه گردهمایی به اهمیت آموزش مهندسان اشاره کرد و افزود: اهمیت آموزش بر هیچکس پوشیده نیست ولی باید آموزش موثر باشد.
جلیل شریعتی گفت: مهندسی که در دوره های آموزشی متعدد شرکت میکند باید به همان نسبت در رفتارش تغییر ایجاد گردد و اگر ایجاد نگردد آموزش موثر نیست.
جلیلی با عنوان این که امروزه ثروت و منبع اقتصادی در دنیا نیروی انسانی است، ادامه داد: اگر نیروی انسانی کارآمد نداشته باشیم جز اتلاف انرژی و ثروت هیچ کار دیگری از ما بر نمی آید.
مسئول کمیته آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی بیان داشت: مهندسان کارآمد میتوانند محور توسعه در استان باشند و بدون آموزش تحقق این امر امکان پذیر نیست.

برگزاری گردهمایی ورود به حرفه مهندسی

جلیلی تصریح کرد: آموزش مهندسان باید بستری را فراهم کند تا سازمان نظام مهندسی به اهدافش برسد.
شریعتی _ نخستین عامل ناکارآمدی آموزش را، عدم احساس نیاز به آموزش در فرد عنوان کرد و افزود: تا زمانیکه فرد نیاز به آموزش نکند با بهترین اساتید نیز درصد اثربخشی که انتظار داریم بدست نمی آید و فرد باید همیشه احساس نیاز به آموزش کند.
قابل ذکر است در پایان گردهمایی، واحدهای سازمان نظام مهندسی استان و انواع تخلفات در حوزه ساخت و ساز و بازخوانی تعدادی پرونده ارجاع گردیده به شورای انتظامی، توسط رمضان زاده _ ریاست شورای انتظامی استان، به مهندسان معرفی شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۷
643 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0