برگزاری نشست کمیته نما و منظر شهری کمال دویده

برگزاری نشست کمیته نما و منظر شهری

نشست کمیته نما و منظر شهری با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز، دانشگاه و نظام مهندسی برگزار گردید.

کد خبر: 190817015 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ - ۶:۴۸ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست کمیته نما و منظر شهری با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز، دانشگاه و نظام مهندسی برگزار گردید.

برگزاری نشست کمیته نما و منظر شهری

برگزاری نشست کمیته نما و منظر شهری

نشست کمیته نما و منظر  شهری برگزار گردید

 

در این نشست، کمال دویده بیان داشت: معماری و نما در یک ساختمان بر بعد معنوی و روحیه افراد تاثیرگذار است ولی متاسفانه ما در شهر اهواز دچار آشفتگی در سیما و منظر شهری هستیم که در این کمیته هدف، بهبود در این زمینه است و باید مصوبات صورت گرفته در کمیته نما و منظر شهری بطور کامل رعایت شود.

دویده با عنوان این که نما و منظر شهری نیازمند اعمال تغییرات اساسی است، تصریح کرد: ممکن است یک ساختمان به تنهایی زیبا باشد ولی در مجموع در محیط شهری زیبایی لازم را نداشته باشد هم‌چنین  طراحی و اجرای نما باید در قالب مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان با موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری نشست کمیته نما و منظر شهری

در این نشست، شهرداری متعهد شد که هیچ پروانه ای را بدون تایید نما صادر نکند و تاییدیه نما در نظام مهندسی ساختمان انجام گردد، هم‌چنین تایید نما، سازه، مکانیک و برق باید هم‌زمان انجام شده و انطباق نقشه ها با شده و انطباق نقشه ها با هم کنترل شود و ساختمان تا زمانیکه تایید نما نداشته باشد، تایید در مابقی موارد صورت نپذیرد.

هم‌چنین در این نشست، مواردی چون مشخص کردن تقویم نشست ها (۲ بار در هفته) و تهیه نمودار گردش کار در کمیته نما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مرداد ۹۸
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0