برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد محمود ایلخان

برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد

هفتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی هیاتهای مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور در مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 971112004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ بهمن ۹۷ - ۱۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هفتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی هیاتهای مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور در مشهد برگزار گردید.

برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد

برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد

برگزاری جلسه مهندسان  بسیجی کشور در مشهد

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در این گردهمایی بیان کرد: برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد هدف از این جلسه که با تلاش بسیج مهندسی عمران و معماری کشور تشکیل شده است حفظ انسجام بین نیروهای متعهد و متخصص برای ایجاد بستر مناسب بمنظور فعالیتهای عرصه نظام مهندسی و اثرگذاری بیش تر متخصصین در این حوزه است.
محمود ایلخان گفت: بسیج مهندسین عمران و معماری با بیش از شصت هزار عضو در سراسر کشور در عرصه های مختلف فعالیت میکند که یکی از آن ها نظام مهندسی ساختمان است.
ایلخان تصریح کرد: چگونگی تحقق شفافیت در فعالیتهای نظام مهندسی ساختمان به خصوص در بخشهای مالی، چگونگی گسترش و رعایت اخلاق حرفه ای و چگونگی مشارکت در پروژه های عمرانی و مشارکت مردم در فعالیتهای نظام مهندسی از محورهای مباحث هفتمین جلسه ادواری اعضای بسیجی هیاتهای مدیره نظام مهندسی ساختمان کشور است.
ریاست اسبق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز اظهار داشت: تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشها در معماری و شهرسازی بعنوان اولین هدف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تصویب شده است.
سیدمهدی هاشمی گفت: ما باید موجبات رشد و ارتقای مهندسی را در کشور فراهم کنیم، بهره وری را با بکارگیری مقررات ملی ساختمان افزایش دهیم، خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرا را بیفزائیم و دانش فنی صاحبان این حرفه را ارتقا دهیم.

برگزاری جلسه مهندسان بسیجی کشور در مشهد

هاشمی افزود: پرچمداری حرکت جهادی و بسیجی و از خودگذشتگی را باید از بسیج مهندسین عمران و معماری کشور شروع کرد.
وی تصریح کرد: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور، شورای توسعه نظام مهندسی پیش بینی شده که نزدیک به ۸ سال است این شورا تشکیل نشده است؛ لذا نتوانسته ایم در این زمینه هماهنگی و هم افزایی بوجود بیاوریم.
رئیس اسبق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات ما میتواند برگزاری این شورای توسعه باشد تا هماهنگی و تعامل با وزارت راه و شهرسازی انجام گردد چرا که در گذشته به علت عدم تشکیل این شورا بین وزارتخانه ها چالشهایی پیش آمد که هزینه هایش را سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و مهندسین پرداخت کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۷
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0