برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت:

برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی

اسماعیلی گفت: مهم‌ترین قدم برای تقویت معادن کوچک تقویت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌ های معدنی است زیرا بانک ‌ها پروانه معادن را بعنوان تضمین قبول نمی‌ کند. تضمین خرید مواد معدنی از معادن کوچک با هماهنگی با معادن بزرگ قدم دیگری در جهت تقویت این معادن است.

کد خبر: 190730012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مرداد ۹۸ - ۴:۲۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اسماعیلی گفت: مهم‌ترین قدم برای تقویت معادن کوچک تقویت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌ های معدنی است زیرا بانک ‌ها پروانه معادن را بعنوان تضمین قبول نمی‌ کند. تضمین خرید مواد معدنی از معادن کوچک با هماهنگی با معادن بزرگ قدم دیگری در جهت تقویت این معادن است.

برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی

برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی

برگزاری ششصد دوره آموزشی  برای مدیران معادن بخش خصوصی

 

در گردهمایی احیا و توسعه معادن کوچک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به حقوق دولتی معادن، تصریح کرد: این حقوق برای حمایت از صنعت معدن در کشور است که بخش تحقیق و توسعه نیز یکی از این امور است. این سازمان این توانایی را دارد که تا ده درصد از حقوق دولتی معادن را از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه ‌ها و موسسات پژوهشی صرف تحقیق و توسعه در این حوزه کند.

وی ادامه داد: ما هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدور جهت برگزاری ششصد دوره آموزش برای مدیران معادن بخش خصوصی کشور امضا کرده‌ایم که این کلاس ‌ها در سال جاری برگزار می‌ گردد، سازمان نظام مهندسی معدن این آمادگی را دارد تا مسئولیت اجرای نقشه راه و پنجره واحد ارائه این خدمات را بعهده بگیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: مهم‌ترین قدم، برای تقویت معادن کوچک تقویت صندوق بیمه سرمایه‌ گذاری فعالیت ‌های معدنی است زیرا بانک ‌ها پروانه معادن را بعنوان تضمین قبول نمی‌کند تضمین خرید مواد معدنی از معادن کوچک با هماهنگی با معادن بزرگ قدم دیگری در جهت تقویت این معادن است.

هم‌چنین در این گردهمایی، تفاهم‌نامه ۳ جانبه‌ای بین بانک صنعت و معدن، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت ‌های معدنی و ایمپاسکو بمنظور تامین مالی توسعه معادن کوچک مقیاس به امضا رسید.

سیستم بانکی سرمایه‌ای برای تامین نقدینگی ندارد

در حاشیه این تفاهم‌نامه عسگری، عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت تامین مالی معادن، افزود: این که سرمایه معادن از طریق بانک‌ ها تامین گردد، یک خطای راهبردی است در ایران بیش از هشتاد درصد تامین سرمایه برای پروژه‌ها بعهده سیستم بانکی است در حالیکه این عدد در دنیا نهایت بیست درصد است.

عسگری گفت: به بانک‌ ها فشار می ‌آورند که با توجه به افزایش قیمت دلار میزان سرمایه در گردش اعطایی به واحدهای تولیدی را افزایش دهند ولی موضوع این است که در بانک‌ ها هیچ افزایش سرمایه نقدی صورت نگرفته که بتواند از محل آن تسهیلات بدهد. ما باید برای تامین سرمایه بدنبال راهکار دیگری باشیم زیرا دیگر سیستم بانکی جوابگو نیست.

وی گفت: بانک‌ ها به علت عدم شناخت از حوزه معدن حداقل سرمایه‌گذاری را در این بخش انجام می‌ دهند پیشنهاد ما این است که متولیان امور مثل ایمیدرو، ونزارت صمت، صندوق بیمه و انجمن‌ ها به ما کمک کنند تا این نگاه تغییر پیدا کند. سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت پول جهت خرید ماشین‌آلات ندارد و لذا فعالان این حوزه می ‌توانند از طریق لیزینگ اقدام به خرید دستگاه کنند. ضمن آن که ایجاد مدل مشارکت ‌های مردمی و ارتباط صاحبان سرمایه با معدن‌کاران نیز از راه‌ های دیگری است که می‌ تواند به تامین نقدینگی در این حوزه کمک کنند.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۸
1242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0