برگزاری نخستین نشست طرح 5 شنبه ها با مالکین در سازمان نشست طرح 5 شنبه ها با مالکین در سازمان

برگزاری نخستین نشست طرح ۵ شنبه ها با مالکین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک اقدام ابتکاری، طرحی را با عنوان" 5 شنبه ها با مالکین" به اجرا گذاشت که طبق آن بمنظور ترویج ساخت و ساز اصولی و ارائه الگوهای مناسب، دوره های آموزشی ویژه ای برای عموم شهروندان برگزار می گردد.

کد خبر: 971218022 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۵:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان یزد،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک اقدام ابتکاری، طرحی را با عنوان” ۵ شنبه ها با مالکین” به اجرا گذاشت که طبق آن بمنظور ترویج ساخت و ساز اصولی و ارائه الگوهای مناسب، دوره های آموزشی ویژه ای برای عموم شهروندان برگزار می گردد.

برگزاری نخستین نشست طرح 5 شنبه ها با مالکین در سازمان

برگزاری نخستین نشست طرح ۵ شنبه ها با مالکین در سازمان

نخستین نشست طرح «۵ شنبه ها با مالکین» در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد

در اجرای این دوره ها تلاش شده مطالب مفید و کاربردی به زبان ساده و توسط اساتید فن بیان شود.
در همین زمینه، زهرا مشکات مدیر واحد آموزش سازمان، بیان داشت: این طرح از ۵ شنبه ۱۶ اسفند با استقبال خوب مالکان و علاقمندان شروع گردید و به تناسب تعداد ثبت نام کنندگان، در آخرین روز کاری هفته های آینده نیز پی‌گیری می گردد.

به گفته مشکات، در این طرح مواردی چون آشنایی مالکین با حقوق خود در زمینه‌های نحوه استفاده از خدمات مهندسین ناظر و منافع مادی و معنوی ساخت ساختمان براساس ضوابط فنی و توسط افراد ذی صلاح، یادآوری می گردد.

مشخصات مجری ذی صلاح، بیان ماهیت نقش سازندگان ساختمان و شناسایی معیارها و نحوه انتخاب مجری ساختمان از دیگر محورهای آموزشی در این دوره است.
در این نشست، هم‌چنین ماهیت و اهمیت گواهی پایان کار و ضرورت داشتن شناسنامه فنی و ملکی، برای مالکان تشریح می گردد. آشنایی شرکت کنندگان با مصالح استاندارد متداول و بیان اشتباهات رایج در انتخاب مصالح و نحوه صحیح انتخاب آنها، هم‌چنین آشنایی با سیستمهای ساختمانی متداول و مقایسه ساختمان ‌های اسکلتی با مصالح بنایی و آنالیز قیمت و مقایسه ساختمان‌های مصالح بنایی و اسکلتی، هم‌چنین راه‌کارهای صرفه جویی در انرژی مصرفی ساختمانها از دیگر مباحث عنوان شده است.

برگزاری نخستین نشست طرح ۵ شنبه ها با مالکین در سازمان

به گفته وی، در خاتمه برگزاری دوره ها به شرکت کنندگان گواهی ویژه اعطا می گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0