برگزاری آزمون نظام مهندسی با حضور دویست و نود و دو نفر داوطلب برگزاری آزمون

برگزاری آزمون نظام مهندسی با حضور دویست و نود و دو نفر داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

کد خبر: 971114005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.

برگزاری آزمون نظام مهندسی با حضور دویست و نود و دو نفر داوطلب

برگزاری آزمون نظام مهندسی با حضور دویست و نود و دو نفر داوطلب

برگزاری آزمون نظام مهندسی با حضور دویست و نود و دو نفر داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی میانه

جلیل اجلی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و نماینده تام الاختیار آزمون بیان داشت: آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه سه (نظام مهندسی) در سال نود و هفت، تعداد دویست و نود و دو نفر داوطلب زن و مرد در ۲ نوبت صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال جاری در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار گردید.
اجلی ادامه داد: آزمون نظام مهندسی پایه سه در نوبت صبح پنج شنبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته ‌های معماری(نظارت)، عمران(نظارت)، نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک، و آزمون حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان در رشته های کاردان تأسیسات مکانیکی، کاردان تأسیسات برقی، کاردان معماری، کاردان عمران، کاردان شهرسازی و کاردان نقشه برداری با شرکت نود و نه نفر مرد و بیست و هشت نفر زن انجام گرفت.
وی به موارد امتحانی عصر پنج شنبه اشاره کرد و افزود: در عصر پنج شنبه، داوطلبان به تعداد نود و سه نفر مرد و پانزده نفر زن در رشته های تأسیسات مکانیکی (نظارت)، تأسیسات برقی(نظارت)، معماری(اجرا) و عمران(اجرا)، داوطلبان به پرسش های تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.
وی اظهار داشت: در نوبتهای صبح و عصر جمعه آزمون، تعداد پنجاه و هفت نفر مرد و زن در رشته های تأسیسات مکانیکی (طراحی)، تاسیسات برقی (طراحی) و عمران(محاسبات) و در عصر جمعه نیز آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی، در رشته معماری (طراحی) رقابت کردند.
نماینده تام الاختیار آزمون نظام مهندسی تصریح کرد: همین الزام شرکت در آزمون، میتواند انگیزه ‌ای قوی باشد تا سبب گردد مهندسانمان اندکی جدی تر، مباحث مقررات ملی که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.
اجلی گفت: فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ التحصیلان رشته حقوق برای اخذ پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ التحصیلان پزشکی برای اخذ پروانه پزشکی از نظام پزشکی میگذرانند، است.


معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با عنوان این که مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سالهای گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه فارغ التحصیل شده است، خاطر نشان کرد: در این آزمون سبب شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس‌های کنکوری و آزمونهای آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تستهای کنکوری این آزمون که پیچاندن سوال در ذهن مهندسان هم شهرت یافته اند و خود به پیچیده تر شدن این آزمون در ادوار گذشته کمک کرده است.
عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی، برگزاری این آزمون را برای ۳ دسته از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی ذکر کرد و گفت: آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه ۳ برای مهندسان عمران شامل ۴ بخش نظارت، محاسبات، اجرا و طراحی هست که بخش اجرا به تازگی در فهرست آزمون ورود به حرفه قرار گرفته است.
آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان، حرفه ای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی، مهندسان پایه ۳ (نظام مهندسی) روزهای پنجشنبه و جمعه یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال نود و هفت، با شرکت ۱۷۷۷۷۰ نفر داوطلب در سی و یک مرکز استان و سی و سه شهرستان تابعه برگزار گردید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مهرصبا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۹۷
1065 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0