برگزاری سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استانها عبدالله امرالهی

برگزاری سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استانها

«عبدالله امرالهی» خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد آن چه در سمینار آموزشی اظهارنامه مالیاتی گذشت، بیان کرد: سازمانهای نظام مهندسی استانها موظف هستند تا پایان تیر هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را به امور مالیاتی تحویل دهند. بهمین علت نشستی توجیهی برای مدیران امور مالی سازمان ‌های استان‌ ها در شورای مرکزی برگزار گردید .

کد خبر: 970427013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ - ۷:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،«عبدالله امرالهی» خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد آن چه در سمینار آموزشی اظهارنامه مالیاتی گذشت، بیان کرد: سازمانهای نظام مهندسی استانها موظف هستند تا پایان تیر هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را به امور مالیاتی تحویل دهند. بهمین علت نشستی توجیهی برای مدیران امور مالی سازمان ‌های استان‌ ها در شورای مرکزی برگزار گردید .

برگزاری سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استانها

برگزاری سمینار آموزشی باحضور مدیران مالی استانها

برگزاری سمینار آموزشی باحضور مدیران  مالی استانها

برگزار کننده این نشست کمیته مالی و معاملاتی شورای مرکزی است .
خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: در این نشست ۳ دستور کار اصلی داشتیم. ابتدا توضیحاتی در باره تکمیل اظهارنامه مالیاتی ارائه گردیده و سپس در باره عملکرد اشخاص حقوقی( سازمان نظام مهندسی استان ‌ها جزو اشخاص حقوقی محسوب می گردند) صحبت شد. هم چنین در مورد مالیات بر ارزش افزوده که از مشکلات روز سازمان استان ‌ها است؛ تبادل نظرداشتیم. بند سوم این نشست نیز تشریح مواردی بود که به ثبت معاملات فصلی ارتباط پیدا می ‌کند.
امر اللهی با اشاره به مشارکت پررنگ مدیران مالی استان‌ ها در این سمینار یک‌ روزه افزود: در این نشست ۳۰ نفر از همکاران‌ که در امور مالی استان ‌ها مشغول بکار هستند؛ حضور داشتند که مشارکتی حداکثری است وخوشبختانه بدقت در مورد پروسه تکمیل اظهارنامه مالیاتی صحبت شد و همه موارد در مورد پر کردن این اظهارنامه به عزیزان آموزش داده شد. در واقع به اصطلاح از صفر تا صد این اظهارنامه برای حضار تشریح شد.
وی تصریح کرد: از بخش نامه‌های جدید در باره اظهار نامه‌های برداشتهای متفاوتی می‌ شود که ممکن است عزیزانی را که در امور مالی استان‌ها مشغول بفعالیت هستند را دچار سردرگمی کند. این مورد نیز در نشست امروز پیگیری و برای حضار بصورت کامل توضیح داده شد.
وی اظهار داشت: هم چنین در این نشست در باره درآمدهای سازمان توضیحاتی ارائه شد. برای مثال برخی از دوستان نمی ‌دانستند کدام درآمدها از کدام ردیف است یا این که درآمدهای معاف از مالیات، شناسنامه فنی و ملکی و حق عضویت ‌ها باید در چه ردیف ‌هایی نوشته شوند که در باره همه این موارد برای حاضران در نشست بصورت کامل و تفصیلی توضیح داده شد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی افزود: در این سمینار مدت زمانی در اختیار دوستان قرار گرفت تا پرسش های خود را از کارشناسان بپرسند تا موردی برای ابهام باقی نماند.
وی در خاتمه گفت:  ما تنها تا سی ‌و یکم تیر برای پر کردن اظهار نامه‌های مالیاتی وقت داشتیم و ناچار بودیم با وجود این که اجلاس بیست ‌و یکم را به تازگی پشت سرگذاشتیم این سمینار را به سرعت برگزار کنیم. ما حتی به دوستان در امور مالیاتی استان‌ ها اعلام کرده بودیم اظهارنامه‌های مالیاتی را نفرستند و دست نگه دارند تا این سمینار برگزار گردیده و به پرسش ها، جواب داده شود و ابهامات برطرف گردد. خوشبختانه در نظرسنجی که از شرکت کنندگان بعمل آمد ؛ شاهد میزان بالای رضایتمندی  بودیم و همه میهمانان علیرغم فشردگی که این سمینار آموزشی داشت از برگزاری آن ابراز خرسندی کردند. در سال‌ های گذشته مشکلات عدیده‌ای در باره پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی داشتیم ولی سال جاری با برگزاری این سیمنار و همراهی و مشارکت دوستان در امور مالی استان ‌ها دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۷
850 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0