برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار فرمانداری لارستان گردهمایی آثار مخرب زلزله

برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار فرمانداری لارستان، توسط شهرداری لار و دفتر ویژه نمایندگی سازمان نظام مهندسی

سمینار بررسی آثار مخرب زلزله با نگاهی به آموزه های زمین لرزه های پیشین، در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

کد خبر: 970229003 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سمینار بررسی آثار مخرب زلزله با نگاهی به آموزه های زمین لرزه های پیشین، در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار فرمانداری لارستان

برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار فرمانداری لارستان

برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار  فرمانداری لارستان، توسط شهرداری لار و دفتر ویژه نمایندگی سازمان نظام مهندسی

این سمینار به درخواست شهرداری لار، توسط دفتر ویژه نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان لارستان و با دعوت از روسا، اعضاء و کارکنان شورا های شهر و روستای منطقه، شهرداریها، ادارات، اورژانس و اعضای دفتر نظام مهندسی، در ساعت هشت صبح روز ۴ شنبه مورخ بیست و ششم اردیبهشت نود و هفت در محل تالار شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار گردید و مورد استقبال خوبی از طرف شرکت کنندگان قرار گرفت.
در آغاز سمینار، محمدرضا قنبرنژاد – شهردار شهر لار بعنوان میزبان مراسم، طی سخنانی ضمن خوشامد گویی و تشکر از شرکت کنندگان مراسم را شروع کرد.
در ادامه آفرین، مشاور فرهنگی سازمان نظام مهندسی بعنوان یکی از اساتید دعوت شده، مطالب مفیدی از جنبه روانشناسی معماری و شهرسازی، و ضرورت توجه به مشکلات و آسیبهای روانی بعد از وقوع زلزله و پیش گیری و آمادگی لازم جهت مدیریت حادثه قبل از وقوع آن، ایراد کرد.
در بخش دوم این سمینار، یونس رضایی – ریاست دفتر ویژه نمایندگی نظام مهندسی لارستان به سخن پرداخت و بیان کرد: ظمن تشکر از شهرداری، اساتید بخاطر حضور و تلاش جهت برگزاری این سمینار، مطالبی در مورد نحوه برگزاری سمینار و معرفی اساتید دعوت شده، عنوان کرد.
خواجه پور، عضو هیئت مدیره و پژوهشگر زمین لرزه های اخیر ایران از سخنرانان اصلی گردهمایی بود که با بهره گیری از ویدیو پروژکتور به صحبت پرداخت وتجربیات و نتیجه تحقیقات میدانی، خود را عنوان کرد.
این پژوهشگربا تمجید از ابتکار شهردار و ریاست دفتر ویژه نمایندگی نظام مهندسی لارستان در برگزاری این گردهمایی ابراز داشت: آن چه در این بین شایسته قدردانی و مایه خوشحالی است وجود دو مدیر و دو بازوی عمرانی و فنی شهرستان با هوشیاری و با شناخت نیاز ها و پیش بینی خطرات پیش رو، پیش از وقوع حادثه به فکر مهار و مدیریت آن هستند و این همان حلقه مفقوده مشکلات مدیریتی کلان ما در بسیاری از بخشهاست.

برگزاری گردهمایی آثار مخرب زلزله در تالار فرمانداری لارستان

دوراندیشی یک ویژگی مهم در هر مدیر دل سوز و متعهد است که فقط به حفظ جایگاه خود در زمان تصدی مسئولیت، نمی اندیشد بلکه در نگاهی کلی تر به آینده منطقه و حتی به طور کلان تر آینده کشور و مردمش می اندیشد. وقتی مردم شاهد باشند که دو مدیر بومی شهرستان از این ویژگی برخوردار هستند قطعا با امید و اطمینان خاطر بیش تر به آینده منطقه چشم خواهند دوخت. ویژگی دیگر این سمینار که باید مورد توجه مسئولین شهرستان قرارگیرد خواست و تمایل دو ارگان در جهت هماهنگی بیش تر و همکاری در پیشبرد بهتر خدمات است، همان گونه که همه میدانیم در بسیاری از موارد این ناهماهنگیها است که سبب هدر رفت وقت و هزینه میگردد لذا اگر ما شاهد این باشیم که مدیران و مسئولان دیگر بخشهای منطقه نیز در این راه گام بردارند قطعا آینده ای بهتر و روشن تر را برای خود و فرزندانمان خواهیم ساخت.
خواجه پور با عنوان وقوع زمین لرزه های مختلف در ایران و جهان به تبیین چگونگی آثارمخرب زلزله و مقایسه این اثرات پرداخت که مورد توجه شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت.
در پایان گردهمایی که ساعت یازده خاتمه یافت، خواجه پور به سوال بعضی از حاضران پاسخ داد و پونس رضایی از همراهی و شرکت حضار قدردانی کرد.

منبع : وب سایت هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اردیبهشت ۹۷
967 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0