نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای استان قزوین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد:

نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای استان قزوین

سید کاظم مجابی اظهار داشت: چهارصد و بیست مهندس در قزوین صلاحیت حرفه ای دارند و در سی درصد ساخت و سازهای استان نظارت عالیه می گردد که سال آینده این وضعیت بهتر خواهد شد.

کد خبر: 971223005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سید کاظم مجابی اظهار داشت: چهارصد و بیست مهندس در قزوین صلاحیت حرفه ای دارند و در سی درصد ساخت و سازهای استان نظارت عالیه می گردد که سال آینده این وضعیت بهتر خواهد شد.

نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای استان قزوین

نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای استان قزوین

نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای  استان قزوین صورت میگیرد

جلسه خبری مشترک مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با محور توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان روز چهارشنبه در اداره راه و شهرسازی قزوین برگزار گردید.
رئیس سازمان استان قزوین در این جلسه بیان کرد: سعی می ‌کنیم با تعامل دستگاه‌ های اجرایی نقش مهندسی در ساخت و سازها پر رنگ گردد.
مجابی ادامه داد: در استان قزوین بیش از ده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان عضویت دارند که تعداد چهارصد و بیست مهندس دارای صلاحیت حرفه‌ای هستند.
وی با اشاره به وجود برخی ایرادات در مسکن مهر گفت: بدیهی است میزان هزینه‌ای که در ساخت و سازها می‌ شود در میزان کیفیت آن ها موثر است و بدیهی است در مسکن مهر به علت هزینه صورت گرفته که در زمان خود هم خیلی پایین بوده است ایراداتی دیده می ‌شود ولی در مجموع نسبت به سایر استان‌ ها از کیفیت بالایی برخوردار است.
مجابی افزود: متناسب با هزینه ساختمان نوع نظارت فنی صورت می ‌گیرد ولی در نظارت دقیق جدی هستیم.
نظارت بر ساخت و ساز کامل و جامع نیست
مجابی خاطرنشان کرد: در ساخت و سازهای جدید نظارت جدی خواهیم کرد هر چند در حال حاضر تمام ساخت و سازها نظارت صددرصدی نمی‌ شود ولی رویکرد ما دقت در همه امور است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یاد آور شد: باید در ساخت واحدهای یک طبقه تا بلند مرتبه سازی نظارت‌ ها جدی باشد و ایمنی ساختمان مورد توجه قرار گیرد.

نظارت عالیه در سی درصد ساخت و سازهای استان قزوین

مجابی گفت: با تأسیس دفتر نظام مهندسی در نقاط مختلف و استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب تلاش می ‌کنیم کیفیت ساخت و سازها بیش تر گردد.
وی ادامه داد: در بیش از ده درصد ساختمان ‌ها نظارت کلی و در سی درصد ساخت و سازهای استان نظارت عالیه صورت می ‌گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یاد آور شد: ماده سی و چهار رعایت مقررات معماری و شهرسازی هم اهمیت دارد و از سال آینده صرفه جویی در انرژی جدی است چون اتلاف انرژی در ساختمان‌ ها زیاد است.
وی بیان داشت: شاخص ‌های ساخت و ساز متعدد است ولی به سمتی می‌ رویم که بهبود کیفی محقق گردد و انتظار داریم ترویج ساخت و ساز مهندسی توسط رسانه‌ها جدی گرفته شود.
مجابی افزود: مسائل بهداشت و سلامت، کیفیت فنی مقررات ملی ساختمان مورد توجه است و در این راستا نظام نامه مشاوره مهندسی هم گرداوری شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
669 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0