کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد:

کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه نمایشگاه «آتماک ایفارم» بیان کرد: با ایجاد شرکت ‌های خدمات مکانیزه، ضریب نفوذ دانش در کشاورزی بالا می‌ رود.

کد خبر: 970623002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ شهریور ۹۷ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حاشیه نمایشگاه «آتماک ایفارم» بیان کرد: با ایجاد شرکت ‌های خدمات مکانیزه، ضریب نفوذ دانش در کشاورزی بالا می‌ رود.

کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی

کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی

کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش  در کشاورزی

ایجاد شرکت‌ های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی کمک می ‌کند
احمد کبیری در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی در تهران افزود: ایجاد شرکت ‌های خدمات مکانیزاسیون کشاورزی به کمک افراد تحصیل کرده و ارائه خدمات مکانیزه به کشاورزان، ضریب نفوذ دانش در کشاورزی را بالا می‌ برد.
وی ادامه داد: با وجود پیشرفت ابزارهای خبررسانی، هنوز نمایشگاه‌ ها جایگاه خود را حفظ کرده اند و کشاورزان با بازدید از نمایشگاههای کشاورزی میتوانند تصمیم درست ‌تری در مسیر کاری خود اتخاذ کنند.
کبیری تصریح کرد: ما بشدت نیازمند به روز کردن صنعت کشاورزی‌ هستیم و این عمل جز با مکانیزه شدن صنایع این حوزه، امکان‌ پذیر نیست.
وی با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان کشاورزی در معرفی و آموزش استفاده از ماشین آلات کشاورزی، اظهار داشت: اگر این تجهیزات درست بکار گرفته شوند بازدهی را افزایش خواهند داد.
کبیری گفت: در گذشته پدران ما با کمک حیوانات زمین های خود را شخم میزدند ولی امروزه برای تولید غذای جمعیت هشتاد میلیونی کشور باید از پیشرفته ‌ترین ابزارها و تجهیزات استفاده گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم چنین افزود: در میان مهندسان و کارشناسان کشاورزی، تعداد کمی بیکار مطلق هستند و تلاش کرده ایم سالانه پروژه هایی را برای فارغ التحصیلان این رشته تعریف کنیم. با این حال بیش تر آنها بیش تر بدنبال یک شغل مستمر هستند.
وی با اشاره به این که برخی میگویند اگر در صنعت کشاورزی از ابزارآلات پیشرفته استفاده کنیم، نیروی کار ما بلااستفاده میماند، خاطر نشان ساخت: ما ده ها سال است که مشغول تولید ماشین آلات کشاورزی هستیم ولی هم چنان نیاز به نیروی کار وجود دارد. پس با کنار گذاشتن این دیدگاه باید موانع توسعه مکانیزاسیون را از میان ببریم.

کمک شرکت ‌های مکانیزه به ورود دانش در کشاورزی

کبیری یاد آور شد: برای کشاورزی با ۳ تا ۵ هکتار زمین کشاورزی، امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی وجود ندارد. راهکارهایی برای رفع این مشکل اندیشیده شده ولی تا به حال اجرای آن ها موفقیت آمیز نبوده است.
وی در توضیح این راهکارها به جلوگیری از خرد شدن بیش تر قطعات زمین‌ های کشاورزی از طریق قانون ارث اشاره کرد و گفت: این راهکار از طرف تعاونی ‌های تولید معرفی گردیده ولی صرفا توانسته است بخشی از این ماجرا را پوشش دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان کرد: اگر این معضل حل گردد، استفاده از ابزارآلات کشاورزی مفهوم دیگری پیدا میکند زیرا خرید یک مجموعه کامل از ماشین آلات کشاورزی برای کسی که تنها چند هکتار زمین دارد صرفه اقتصای ندارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی عمران  pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۷
1575 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0