حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند

حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند

حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند ، 620 هزار عضو در 31 استان، سازمان نظام مهندسی مستقر است و در اکثر شهرها دفتر نمایندگی داریم

کد خبر: 030322005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ خرداد ۰۳ - ۸:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند ، ۶۲۰ هزار عضو در ۳۱ استان، سازمان نظام مهندسی مستقر است و در اکثر شهرها دفتر نمایندگی داریم

حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند

حمزه شکیب: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند
سازمان نظام مهندسی تهران چگونه تعطیل شد؟
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت یکپارچه در تهران، بیان کرد: پدرخوانده ها سازمان نظام مهندسی تهران را به تعطیلی کشانده‌اند.
حمزه شکیب در نشست خبری اظهار داشت: ۶۲۰ هزار عضو در ۳۱ استان، سازمان نظام مهندسی مستقر است و در اکثر شهرها دفتر نمایندگی داریم که مهندسان برای طراحی، نظارت، اجرا و تمام خدمات مهندسی فعالیت دارند.ایران یک کشور در حال توسعه است که ساخت و سازها در آن الان خیلی رونق دارد. حجم کارهای نظام مهندسی ساختمان چرخه مالی بسیار بزرگی دارد.
شکیب گفت: سی سال از تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان می گذرد و این سازمان طی سه دهه اخیر عملکردهای متفاوتی داشته است. در ابتدا در استان ها سازمان نظام مهندسی ساختمان شکل گرفت. در دوره دوم اتفاقاتی افتاد که به سازمان نظام مهندسی هویت داد. با توجه به بروز زلزله های مخرب، شرایطی ایجاد شد که موقعیت بهتری برای سازمان نظام مهندسی لحاظ گردید.
شکیب گفت: دوره سوم از سال ۹۲ تا امروز سپری شده است. در این دوره مالکان ملزم شدند که به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان پول واریز کنند.
وی افزود: از دوره ششم هیئت مدیره به بعد، اداره سازمان نظام مهندسی از حالت قبلی خارج شد و بیشتر شرکت ها هیئت مدیره سازمان را تعیین می کردند. به همین علت، کارها عمدتاً توسط این شرکت‌ها انجام می شد و خیلی تلاش شد این روابط تغییر کند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی عمده هیئت مدیره دوره ششم استان تهران را رد صلاحیت کرد. این کار به دلیل توزیع کار صورت گرفت. دور هفتم این افراد رد صلاحیت شده حضور نداشتند اما دوره هشتم مجدداً با استفاده از برخی افراد در هیئت مدیره حضور داشتند.
شکیب افزود: در دوره جدید که بنده حضور دارم، نخستین کاری که انجام شد تلاش برای رفع مشکل به لحاظ سیستمی بود. بر این اساس، سامانه جامع یکپارچه ای از اردیبهشت سال گذشته راه اندازی شد که تا شهریور امسال قرارداد آم ادامه دارد. این سامانه در اختیار سازمان استان‌ها، شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد، افزود: از ۶۲۰ هزار عضو سازمان مهندسی حدود ۵۷۰ هزار در این سامانه عضو شده‌اند.
شکیب از راه‌اندازی سامانه شورای انتظامی در ۱۵ استان خبر داد و با بیان اینکه تا چند هفته آینده این سامانه در سایر استان ها راه اندازی خواهد شد، افزود: از پانزدهم تیرماه در سراسر کشور سامانه یک‌پارچه به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه هیئت مدیره سازمان ها را پدرخوانده ها تعیین می کردند، گفت: افرادی که ماهانه میلیارد تومان درآمد دارند، در برابر راه اندازی سامانه به شدت مقاومت می کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: در تهران هشتاد درصد ارجاع کار حداکثر سه درصد می رسید که این فرآیند را با سامانه جامع مدیریت یکپارچه سازمان نظام مهندسی ساختمان اصلاح کرده ایم.
شکیب با اعلام اینکه با سامانه مذکور هر عضو حق عضویت را پرداخت می کند که به صورت آنلاین سهم سازمان استان را واریز می کند، گفت: طبق مصوبه هیات مدیره، در حال حاضر سهم سازمان ۲٫۵ درصد از درآمد است که از سوی اعضا پرداخت خواهد شد.
شکیب از عملیاتی شدن سامانه جامع مدیریت یکپارچه سازمان مهندسی ساختمان استان تهران خبر داد و با اشاره به اینکه سامانه شهرستان های تهران و شهر تهران را یک‌پارچه کردیم، گفت: به دلیل سامانه ای شدن، برخی استان ها از جمله تهران، البرز و مازندران با مقاومت در برابر این سامانه روبرو هستیم.در استان تهران بیش از پنجاه روز است که نتوانسته ایم جلسه ای برگزار کنیم. تعدادی در هیئت مدیره هستند که جلسات را از حد نصاب می اندازند.
وی ادامه داد: در واقع ۹ نفر هیئت مدیره تهران با هماهنگی یکدیگر جلسات را آبستراکسیون می کنند. متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به‌ عنوان دستگاه نظارتی به صورت جدی به این ماجرا وارد نشده است و باید این افراد به شورای انتظامی معرفی شوند. به این افراد نامه زدم و گفتم که سازمان نظام مهندسی را تعطیل کرده اید، در این صورت نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان باید منحل گردد.
شکیب با بیان اینکه پدرخوانده ها اراده حاکمیت را برعهده گرفته اند، گفت: راهکار جلوگیری از این وضعیت رد صلاحیت پدرخوانده ها نیست، چرا که این افراد در دوره های بعدی هیئت مدیرها سه چهار نفر را وارد کرده اند. بنابراین راهکار سامانه یک‌پارچه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: به‌ عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می‌کنم در سازمان های نظام مهندسی استان تهران و مازندران فساد ریشه گسترانده است، افزود: پدرخوانده ها حتی برای بنده هم پرونده سازی کرده اند. این در حالی است که سی سال است پروانه دارم، اما یک متر هم کار نگرفته ام. این افراد آنقدر پول دارند که هر کاری را می توانند انجام دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: چرا با ۹ عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می شود، چرا اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی شوند؟
منبع: تجارت نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۰۳
70 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0