غیر فعال بودن نیمی از معادن استان مازندران رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران

غیر فعال بودن نیمی از معادن استان مازندران

جلسه خبری سید مجتبی مرتضوی- ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران در ساری برگزار گردید.

کد خبر: 191104003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آبان ۹۸ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه خبری سید مجتبی مرتضوی- ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران در ساری برگزار گردید.

غیر فعال بودن نیمی از معادن استان مازندران

غیر فعال بودن نیمی از معادن استان مازندران

نیمی از معادن استان مازندران  غیرفعال است/ تشکل کارگروه ایمنی معادن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران، بیان کرد: از دویست و پنجاه و شش معدن ثبت شده استان فقط صد و هفده معدن فعال است و بقیه غیر فعال هستند.

سید مجتبی مرتضوی گفت: هفت هزار و پانصد و شصت و دو معدن فعال در کشور داریم که سهم استان دویست و پنجاه و شش معدن است که عدد چندان بزرگ نیست.

مرتضوی گفت: ظرفیت معدنی مازندران بسیار بیشتر است، شانزده ماده معدنی کشف شده در استان است که در حال حاضر تمرکز آن روی ذغال سنگ، شن و ماسه به مقدار کمتر آهک، سیلیس و فلورین استخراج می‌گردد و سایر ماده‌های معدنی به علت ملاحظات زیست محیطی استخراج نمی‌گردد.

وی ادامه داد: از دویست و پنجاه و شش معدن استان فقط صد و هفده معدن فعال بوده و بیش از صد معدن غیر فعال در استان است که باید به سمت فعال شدن معادن ثبت شده باید حرکت کنیم.

مرتضوی با بیان این که هر معدن موظف است یک کارشناس را بعنوان مسؤول فنی به کار بگیرد، تصریح کرد: تنها هشتاد معدن داری مسؤول فنی است که چهل معدن فاقد مسؤول فنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران اضافه کرد: در استان مازندران نظام مهندسی معدن کارگروه و کمیته ایمنی برای جلوگیری از حوادث معدنی تشکیل شده به وزارت صنعت و به سازمان مرکزی خبر تشکیل این کمیته اطلاع داده شده است، با توجه به مشکلاتی که در معادن استان داریم نیاز به پایگاه امداد و نجات معدنی داریم که هم اکنون یک پایگاه باید بصورت اورژانسی ایجاد گردد.

غیر فعال بودن نیمی از معادن استان مازندران

مرتضوی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای انجام شده در سطح معادن استان، گفت: در استان مازندران همدلی برای جلوگیری از حوادث معدن بویژه در ذغال سنگ باید ایجاد گردد.

مرتضوی گفت: اداره صنعت، استانداری، وزارت کار، نظام مهندسی، منابع طبیعی، محیط زیست، انجمن مهندسی معدن باید در کنار هم دیگر نسبت به تشکیل کارگروه ایمنی معادن تشکیل دهند.

وی با بیان این که معادنی زیادی در استان داریم که غیر فعال است، گفت: برای بازگشایی کوچک مقیاس بصورت جدی باید ورود پیدا کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران ادامه داد: در صورت تشکیل کارگروه ایمنی در معادن استان امکان به کارگیری دویست نفر از کارشناسان را فراهم می ‌کند.

مرتضوی با بیان این که نظام مهندسی هزار و چهارصد نفر عضو دارد، تصریح کرد: افراد بسیار با تجربه و دارای توان علمی بالا عضو این مجموعه هستند که می ‌توانیم از این ظرفیت بصورت جدی ‌تر استفاده کنیم.

منبع: خزر نما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بسته تضمینی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۹۸
889 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0