نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران

نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به این که وجود یک مسول فنی برای کنترل و نظارت ایمنی تجهیزات و فضای معادن ضروری است، بیان کرد: کارگران حدود نیمی از معادن استان بدون حضور مسول فنی در این فضاها کار میکنند .

کد خبر: 970419015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷ - ۵:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران با اشاره به این که وجود یک مسول فنی برای کنترل و نظارت ایمنی تجهیزات و فضای معادن ضروری است، بیان کرد: کارگران حدود نیمی از معادن استان بدون حضور مسول فنی در این فضاها کار میکنند .
نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند

نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند

نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند

نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز  خطر نا ایمنی هستند

هادی حمیدیان گفت: از صد و هفده معدن فعال در مازندران شصت معدن دارای مسول فنی هستند.رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران ادامه داد: با توجه به ریسک بالای کار در معادن و خطرات متعددی که این فضای کاری دارند ولی وجود مسول فنی در معادن میتواند تاثیر زیادی در کنترل وقوع حوادث داشته باشد.
حمیدیان که حقوق هر مسول فنی معدن را میانگین یک و نیم تا دو میلیون تومان اعلام کرد، افزود: درگیر بودن بهره برداران معادن با مسائل مالی و عدم کسب درآمد لازم سبب شده تا آن ها از به کارگیری مسول فنی سرباز بزنند.
حمیدیان اظهار داشت: هرچند حضور مسول فنی نمی تواند مانع بروز حوادث در معادن و خسارتهای جانی و مالی آن شود ولی این افراد با اعلام نقاط و مسائل خطرآفرین میتوانند در کنترل آن تاثیرگذار باشند.
**احتمال تکرار حادثه معدن ‘یورت’ در معادن زغال سنگ مازندران
حمیدیان وضعیت ایمنی و تجهیزات معادن زغال سنگ یکی از شرکتهای بهره بردار استان را زیر شرایط مطلوب توصیف کرد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن مازندران گفت: این شرکت بهره بردار ۵ معدن زغالسنگ مازندران علاوه بر قدیمی بودن تجهیزات استخراج، امکانات ایمنی و خود ایمنی کارگران را در معادنش ندارد.

نیمی از معادن مازندران روی خط قرمز خطر نا ایمنی هستند

حمیدیان اظهار داشت: تا جایی که کپسول آتش نشانی معادن این شرکت شارژ نشده و از مدتهاست از موعد شارژ آن ها گذشته است.
وی با تاکید بر این که در برخی از این معادن بالغ بر دویست کارگر کار میکنند، هشدار داد: در صورت عدم توجه جدی و به موقع نسبت به این مساله تکرار حادثه ناگوار معدن ‘یورت ‘ دور از انتظار نیست.
حمیدیان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع ایمنی معادن این شرکت، گزارشهای لازم به دستگاه های اجرایی مرتبط ارائه گردید تا در این مورد تدبیری کنند.
اردی بهشت پارسال، حادثه انفجار معدن زغال سنگ یورت در استان گلستان رخ داد که در این حادثه چهل و سه کارگر جان باختند و بیش از هفتاد نفر مجروح شدند.
وی تعداد معادن زغال سنگ مازندران را پنجاه معدن اعلام کرد و افزود: از این تعداد پانزده معدن فعال است و این استان از نظر معادن زغال سنگ در کشور جز رتبه های اول بشمار میرود.
مازندران دویست و چهل معدن دارد که صد و هفده معدن با استخراج شانزده نوع ماده معدنی فعال هستند.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۹۷
921 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0