هدایت بخشی از نقدینگی هزار و هشتصد هزار میلیارد تومانی به سمت معدن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

هدایت بخشی از نقدینگی هزار و هشتصد هزار میلیارد تومانی به سمت معدن و صنایع معدنی

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که هدایت بخشی از این رقم به بخش معدن و صنایع معدنی میتواند ارزش افزوده بالایی را نصیب سرمایه گذاران و کشور کند

کد خبر: 980302005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ خرداد ۹۸ - ۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که هدایت بخشی از این رقم به بخش معدن و صنایع معدنی میتواند ارزش افزوده بالایی را نصیب سرمایه گذاران و کشور کند

هدایت بخشی از نقدینگی هزار و هشتصد هزار میلیارد تومانی به سمت معدن

هدایت بخشی از نقدینگی هزار و هشتصد هزار میلیارد تومانی به سمت معدن

هدایت بخشی از نقدینگی هزار و هشتصد  هزار میلیارد تومانی به سمت معدن و صنایع معدنی

 

داریوش اسماعیلی در آیین امضا تفاهم‌نامه بین ایمیدرو و سازمان نظام نظام مهندسی معدن و بررسی راه‌کارهای جذب سرمایه گذاری در معدن، گفت: امروز اقتصاد کشور متلاطم است و با مشکلات جدی مواجه است و یکی از علل اصلی آن، وجود نقدینگی بالا در جامعه است.

اسماعیلی ادامه داد: نقدینگی موجود به حدی بالا است که در هر بازاری (خودرو، طلا، سکه و …) وارد گردد، آثار مخربی را بر جای میگذارد.

وی تصریح کرد: بطور حتم با بررسی راه‌کارهای موثر و جذاب برای سرمایه گذار، میتوان این میزان نقدینگی را وارد بخش معدن وصنایع معدنی کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان این که یکی از بندهای نقشه راه معدن، جذب سرمایه گذار در این حوزه است، افزود: این حوزه ظرفیت جذب سرمایه ها را دارد و در برهه ای که نقشه راه در حال اجراست، تعیین مشوق برای جلب سرمایه گذاری الزامی است.

وی، هم‌چنین از تاکید مجلس بر ارایه راه کارهای توانمندسازی و توسعه معدن و صنایع معدنی خبر داد و افزود: “لاریجانی” ریاست مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین نمایندگان مجلس بر توسعه معدن و صنایع معدنی تاکید دارند و آمادگی خود را برای تصویب هرگونه قانون حمایتی و اثربخش اعلام نموده اند.

اسماعیلی با اشاره به تفاهم‌نامه بین ایمیدر و سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در سه بخش تنظیم شده که یکی از بخشهای اصلی آن مقوله سرمایه گذاری است.

تفاهم‌نامه ای بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در شش ماده به امضا رسید.

ارایه ظرفیتهای نظام مهندسی در پژوهشهای کاربردی مورد نیاز ایمیدرو، ارایه موضوعات کاربردی در راستای نیازهای پژوهشی ایمیدرو و کمک به ارتقا مدیریت دانش و مدیریت فناوری در بخش معدن کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

منبع: فلزات آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی برق pdf

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۹۸
634 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0