راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود و هفت مهندسین پروانه دار اعضاي محترم داراي پرونده اشتغال سازمان نظام مهندسي ساختمان استان کردستان

راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود و هفت مهندسین پروانه دار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

با توجه به اين كه بمنظور ارايه اظهارنامه مالياتي عملكرد سال مالي نود و هفت و با استفاده از مزاياي تبصره ماده صد ق.م.م ، لازم است علاوه براي داشتن وضعيت چهل و پنج در ثبت نام كداقتصادي، اقدام به ورود اطلاعات فعاليت شغلي خود و تعيين درصد فعاليت و همچنين ثبت محل اقامتگاه قانوني روي نقشه و وضعيت مشموليت ارزش افزوده کنند، لطفاً هرچه سريع تر به سامانه ثبت كداقتصادي به آدرس www.TAX.GOV.ir مراجعه و نسبت به ويرايش اطلاعات درخواستي اقدام کنند. بديهي است عدم ورود اطلاعات بالا در سامانه، مانع از ورود به سامانه اظهارنامه عملكرد سال مالي نود و هفت خواهد شد.

کد خبر: 980305017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ - ۶:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی  ساختمان کردستان،با توجه به اين كه بمنظور ارايه اظهارنامه مالياتي عملكرد سال مالي نود و هفت و با استفاده از مزاياي تبصره ماده صد ق.م.م ، لازم است علاوه براي داشتن وضعيت چهل و پنج در ثبت نام كداقتصادي، اقدام به ورود اطلاعات فعاليت شغلي خود و تعيين درصد فعاليت و همچنين ثبت محل اقامتگاه قانوني روي نقشه و وضعيت مشموليت ارزش افزوده کنند، لطفاً هرچه سريع تر به سامانه ثبت كداقتصادي به آدرس www.TAX.GOV.ir مراجعه و نسبت به ويرايش اطلاعات درخواستي اقدام کنند. بديهي است عدم ورود اطلاعات بالا در سامانه، مانع از ورود به سامانه اظهارنامه عملكرد سال مالي نود و هفت خواهد شد.

راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود و هفت مهندسین پروانه دار

راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود و هفت مهندسین پروانه دار

راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود  و هفت مهندسین پروانه دار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

مراحل زير در ورود اطلاعات و ويرايش آن ها انجام مي گیرد:

بعد از ورود به سامانه ثبت نام كداقتصادي، وارد سامانه پيش ثبت نام و ثبت نام شده و بعد از درج اطلاعات مربوط به نام كاربري و كلمه عبور وارد محيط اطلاعات ثبت نام شده كه در صفحه اول چند پيام در قسمت چپ صفحه ملاحظه ميكنيد، روي هر يك از آن ها كليك کرده وارد صفحه موردنظر ميشويد:

۱-درصفحه مربوط به تعيين وضعيت مشموليت ارزش افزوده گزينه « من مشمول ارزش افزوده نمي باشم » را انتخاب كنيد .

۲- در بخش اطلاعات فعاليت شما، كليد افزودن فعاليت ها را كليك کرده و اطلاعات زير را وارد کنید.

نوع فعاليت: خدمات و سرمايه گذاري را انتخاب كنيد.

:isic(f) ساختمان انتخاب گردد .

-زيرمجموعه: (f45)ساختمان انتخاب گردد.

-زير مجموعه: (f452)احداث ساختمان و يا قسمت هايي از آن انتخاب گردد.

-زير مجموعه: (f4521) ساخت ساختمان به استثناي ساختمانهاي زيربنايي انتخاب گردد.

-زير مجموعه: (E4521042) انجام پروژه هاي ساختماني به استثناي ساختمان هاي زيربنايي انتخاب گردد.

در قسمت شرح فعاليت عنوان دقيق پروانه اشتغال به حرفه مهندسي درج شود.

درصد فعاليت صد در صد درج گردد. آن دسته از مهندسيني كه علاوه بر شغل مهندسي داراي پروانه اشتغال به ساير حرفه ها را دارند به ميزان تأثير در كسب درآمد، درصد را تعيين بگونه اي كه جمع درصدهاي فعاليت هاي مختلف (مشاغل ديگر) معادل صد درصد شود.

راهنمای تکمیل اظهارنامه مالیاتی سال نود و هفت مهندسین پروانه دار

در خاتمه گزينه ثبت را كليك کنید.

۳-براي ثبت محل اقامتگاه قانوني روي نقشه، روي گزينه مربوطه كه با رنگ قرمز درج شده است كليك کرده، وارد نقشه ميشويد شهر و آدرس محل موردنظر كه در ثبت نام ثبت نموده ايد را انتخاب و گزينه ثبت را كليك کنید.

در خاتمه تأكيد مي نمايد مهلت ارايه اظهارنامه مالياتي عملكرد سال مالي نود و هفت تا پايان خردادماه نود و هشت است، لذا از همكاران محترم استدعا مي گردد تا قبل از درج راهنماي مربوطه اقدامي صورت نگيرد .

منبع: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان کردستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۸
1632 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0