رشد نقدینگی خیلی زیاد در کشور ریاست مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

رشد نقدینگی خیلی زیاد در کشور

شرایط اقتصادی کشور بیش تر به علت رشد نقدینگی خیلی زیاد است که به سمت تولید سوق داده نشده است.

کد خبر: 970421004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ تیر ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شرایط اقتصادی کشور بیش تر به علت رشد نقدینگی خیلی زیاد است که به سمت تولید سوق داده نشده است.

رشد نقدینگی خیلی زیاد در کشور

رشد نقدینگی خیلی زیاد در کشور

رشد نقدینگی خیلی زیاد  در کشور

علی لاریجانی در بیست و یکمین گردهمایی نظام مهندسی کشور که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار گردید، گفت: البته هیاهو‌های بین المللی، تلاطم روانی ایجاد می‌ کند، ولی حدی دارد و اصل مسئله به رشد نقدینگی و آسان نبودن راه ‌های تولید باز می‌ گردد.
لاریجانی ادامه داد: پیشنهاد می ‌کنیم با توجه به شرایط فعلی کشور و نوسانات قیمت‌ ها که ربطی به وضع خارجی کشور ندارد شرایط برای بخش خصوصی آن قدر آسان گردد که این بخش با شوق به سمت اتمام طرح‌ های نیمه تمام عمرانی بیاید.
وی افزود: سال جاری این موضوع را پیگیری می‌ کنیم و اتمام طرح‌ های نیمه کاره عمرانی می ‌تواند مشکل نقدینگی کشور اشتغال و تولید را حل کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود ششصد هزار میلیارد تومان طرح‌ های نیمه کاره عمرانی در کشور وجود دارد که دولت پول کافی برای اتمام آن ‌ها ندارد.
لاریجانی گفت: ۵ سال است که در قانون بودجه دولت را به واگذاری طرح ‌های نیمه کاره عمرانی به بخش خصوصی ملزم کرده ایم، ولی متاسفانه دولت این مسئله را جدی نگرفته است.
وی افزود: در بودجه به دولت اختیار داده ایم که طرح ‌های نیمه کاره را واگذار کند و برای آسان شدن موضوع ضوابطی برای آن تعیین نکرده ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این که بیش تر طرح‌ های نیمه کاره عمرانی بعد از تکمیل نیز باید به بخش خصوصی واگذار گردد بنابراین پیشنهاد می ‌دهیم دولت هم اینک این طرح ‌ها را به بخش خصوصی واگذار و روند را برای اینکار آسان کند.
لاریجانی تاکید کرد: وضع معیشتی بیش تر مهندسان کشور خوب نیست و این مسئله تلف کردن ظرفیت کشور است و باید رونقی در بخش مسکن ایجاد گردد.
لاریجانی گفت: با اجرای طرح بازسازی بافت ‌های فرسوده می‌ توان رونقی در بخش مسکن ایجاد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس می ‌تواند با همکاری دولت تمهیداتی برای بهبود بخش مسکن در کشور ایجاد کند.
لاریجانی ادامه داد: نظام مهندسی واحد دولتی نیست و اگر در قانون ریاست جمهوری آن را در فرایندی مشخص می‌ کند برای ارتباط با حاکمیت است و گرنه نظام مهندسی نهادی مردمی است و رفتار آن باید مردمی باشد و کار‌ها را برای آن‌ ها آسان کند.
وی ادامه داد: نظام اداری امکان تمرکز بر کار‌های حرفه ‌ای و ظرفیت فعالیت ‌های تخصصی را ندارد بنابراین با تشکیل نظام مهندسی و پزشکی کار‌های تخصصی را به صاحبان حرفه سپرده ایم.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله شهر فروشی‌ ها مربوط به نظام مهندسی نیست بلکه شهرداری ‌ها و شورا‌های شهر ضوابط شهر سازی را رعایت نکردند و وزارت شهرسازی هم توان نظارت نداشت.
لاریجانی با عنوان این که شورا‌های شهر برای آبادانی شهر فروشی کردند، تاکید کرد: باید منابع پایداری برای شهرداری ‌ها و قوانینی برای نظارت وزارت شهرسازی تهیه کنیم.
وی گفت: این که امور شهرداری ‌ها به وزارت کشور مربوط شده است تدبیر درستی نیست بلکه این امور باید به وزارت شهر سازی وصل گردد و این اشکال در ساختار دولت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کسیکه می‌ خواهد ساختمان بسازد باید ناظری از سازمان نظام مهندسی انتخاب کند، ولی این فشار به مردم است.
لاریجانی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی شرکت ‌های صلاحیت دار را به مردم معرفی کند که هر کس می‌ خواهد ساختمان بسازد به این شرکت‌ ها مراجعه کند.
وی مطرح کرد: شهرداری ‌ها واحد مهندسی را بعنوان ناظر انتخاب کنند و آن واحد نیز پای تعهد خود بایستد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه شهرداری‌ ها واحدی را از نظام مهندسی بعنوان ناظر بپذیرند علتی برای وجود بازرس ‌های دیگر نیست.
منبع : اتحادیه طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۷
831 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0