سطح کشت گلخانه در کشور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی

سطح کشت گلخانه در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته سطح کشت گلخانه در کشور سه هزار و سیصد هکتار بود ولی امسال این رقم به پنج هزار و هشتصد هکتار رسیده است.

کد خبر: 190725007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ - ۴:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته سطح کشت گلخانه در کشور سه هزار و سیصد هکتار بود ولی امسال این رقم به پنج هزار و هشتصد هکتار رسیده است.

سطح کشت گلخانه در کشور

سطح کشت گلخانه در کشور

سطح کشت گلخانه  در کشور به پنج هزار و هشتصد هکتار رسید

محمد رضا طلایی روز پنج شنبه در پایان نشست شورای نظام مهندسی قم در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی قم ،گفت: طولانی بودن فرآیند صدور مجوز جهت ساخت گلخانه از جمله موانع رشد گلخانه در کشور بود که امسال با ارائه دستورالعملی از سوی وزیر جهاد کشاورزی تسهیل گردید.
طلایی ادامه داد: سازمانهای جهاد کشاورزی و نظام مهندسی و منابع طبیعی و شرکتهای تابعه استانها در این مورد فعال هستند و در قم نیز به کم تر از ده روز کاهش پیدا کرده و استعلام های غیر ضروری برای صدور مجوز احداث گلخانه بطور کلی حذف شده است.
وی، هم چنین با اشاره به این که در قالب اعتبارات استانی بودجه های خوبی برای طرحهای گلخانه ای پیش بینی شده است، افزود: فارغ از منابع اشتغال روستایی و تسهیلات بانکی کارآفرینی، یک خط اعتباری نیز توسط بانک کشاورزی با سود پانزده درصد مختص توسعه گلخانه ها بوجود آمده که ظرفیت بسیار خوبی است.
معاون وزیر جهاد تصریح کرد:‌ دولت در استانها میتواند از محل کمکهای فنی اعتباری بخشی از این سود را تقبل کند تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان رشته کشاورزی فراهم گردد.
طلایی با عنوان این که برای تسریع در ایجاد گلخانه تصمیمات خوبی گرفته شده است، ادامه داد: گلخانه از نظر اقتصادی به ویژه در شرایطی که با چالش های آبی مواجه هستیم، تاثیر زیادی در پایداری بازار کشاورری کشور دارد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به جایگاه خوب قم در حوزه گلخانه گفت: در سال نود و هفت، بیش از ۵ برابر سهمیه تعیین شده برای قم در این استان گلخانه ایجاد شد و امسال نیز صد و بیست هکتار سهمیه در نظر گرفته شده که با برنامه ریزی صورت گرفته بطور حتم این سطح تحقق پیدا خواهد کرد.

سطح کشت گلخانه در کشور

وی اظهار داشت: سطح گلخانه های قم به نسبت ظرفیتهای کشاورزی آن سطح بالایی است، برخی از استانها ساختار گلخانه ای را از قبل داشتند اما در قم به دلیل برخی محدودیتها این طرح با تاخیر شروع شده اما در صورت تداوم این روند میتوان سطح گلخانه ها را تا ۵ سال آینده تا دو هزار هکتار نیز افزایش داد.
طلایی خاطر نشا کرد: با توجه به حمل و نقل و ترابری خوبی که در استان وجود دارد، این سطح از گلخانه ظرفیت مناسبی را برای اشتغالزایی و موضوعات دیگر ایجاد میکند.
طلایی، میزان اشتغال زایی در هر گلخانه قم را چهار تن ذکر کرد و افزود: سطح گلخانه های در حال بهره برداری قم چهل و نه هکتار است و بیش از شصت هکتار نیز در حال احداث است.
منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۸
673 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0