معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد:

معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد

مهدی حمیدی، بیان داشت: معدن‌ کاری سبز فناوری تازه ‌ای است که شرکت‌ های معدنی زیادی در جهان سعی می‌ کنند تا با استفاده از آن آسیب‌ های زیست‌ محیطی معدن‌ کاری را کاهش دهند. در کشورهای توسعه ‌یافته احیای معادن و ایجاد مناظر طبیعی از شیوه‌ های مدرن استخراج شده و بازسازی بخشی از چرخه حیات معدن است که بعد از پایان کار، زمین به مسیر اصلی و اولیه بازمی ‌گردد.

کد خبر: 960917003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ آذر ۹۶ - ۷:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، مهدی حمیدی، بیان داشت: معدن‌ کاری سبز فناوری تازه ‌ای است که شرکت‌ های معدنی زیادی در جهان سعی می‌ کنند تا با استفاده از آن آسیب‌ های زیست‌ محیطی معدن‌ کاری را کاهش دهند. در کشورهای توسعه ‌یافته احیای معادن و ایجاد مناظر طبیعی از شیوه‌ های مدرن استخراج شده و بازسازی بخشی از چرخه حیات معدن است که بعد از پایان کار، زمین به مسیر اصلی و اولیه بازمی ‌گردد.معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد

معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد

معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد

معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را  کاهش می ‌دهد

وی گفت: این موضوع بخش مهمی از مراحل صدور مجوز برداشت معدن در کشورهای توسعه‌ یافته است. چنان چه در این کشورها حتی طرح‌ های تشویقی برای اجرای پروژه احیا در زمان مشخص شده و سالانه به شرکت ‌هایی که ایده‌ های مناسب را در مدت زمان مشخصی اجرا کرده‌اند، اهدا می ‌شود و بر اساس این برنامه زمین تعیین شده و طرح احیای آن به مناقصه گذاشته می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در رابطه با توسعه پایدار، ادامه داد: توسعه پایدار زمانی امکان‌ پذیر است که بین اهداف زیست‌ محیطی، اجتماعی و فرهنگی تعادل برقرار باشد و این موضوع زمانی محقق می‌ شود که سیاست ‌های زیست‌ محیطی و سیاست ‌های اجتماعی جوامع مدنی با سیاست‌ های بخش معدن در اکتشافات و استخراج معادن در یک راستا قرار گیرد.
وی تصریح کرد: توجه به محیط زیست یک اصل اساسی و مهم برای پیشرفت و توسعه پایدار است ولی این مسئله به معنی توقف معدن ‌کاری و استخراج مواد معدنی نیست و بهره‌ برداری از ذخایر معدنی کشور باید با توجه به حفظ منابع‌ طبیعی و حفظ محیط زیست و رعایت قانون آن صورت پذیرد که برای جلوگیری از بهم خوردن اکوسیستم یا شکل طبیعی یک منطقه می‌ توان از روش ‌های مختلفی برای بازسازی معادن استفاده نمود.

معدن کاری سبز آسیب ‌های زیست‌ محیطی را کاهش می ‌دهد


حمیدی خاطر نشان کرد: اگر روش معدن ‌کاری از نوع سنتی به سیستماتیک ارتقا یابد و امکان استفاده از فناوری‌ های نوین برای معدن کاران فراهم گردد و معدن‌ کاران هم بخشی از درآمد خود را طبق قانون به فعالیت ‌‌های زیست ‌محیطی اختصاص دهند، شاهد تحول بزرگی در بخش معدن و معدن ‌کاری خواهیم بود
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی همدان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۶
1188 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0