طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب / دویست محصول ساختمانی استاندارد اجباری دارند اجتماعي

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران اظهار داشت: طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب است.

کد خبر: 961130010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران اظهار داشت: طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب است.

طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب

طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب

طرح فاضلاب خاكستری  راهکاری برای رفع بحران آب / دویست محصول ساختمانی استاندارد اجباری دارند اجتماعي

سیف الله علی نیا در گردهمایی استانی مهندسان مكانیك استان، گفت: امروز سازمان نظام مهندسی استانها بواسطه نوع و حجم فعالیت خیلی بالا در حوزه ساختمان به ظرفیتی رسیده است كه همه توجهات معطوف به چگونگی فعالیت این سازمان است.
طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب / دویست محصول ساختمانی استاندارد اجباری دارند
علی نیا ادامه داد: اعتبار عمرانی كل دستگاههای اجرایی استان بالغ بر چهارصد میلیارد تومان است و این در حالیست كه گردش مالی ساختمان در حوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان بالای ۴ هزار میلیارد تومان است؛ بهمین جهت وظیفه سازمان در نگهداری و حفظ سرمایه های ملی خیلی سنگین است.
وی مطرح کرد: امروز با خدماتی كه سازمان در حوزه های مختلف ارائه میدهد توانستیم نقش بسیار موثری در كاهش بار مالی دولت ایفا كنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: آموزش و ارتقا دانش فنی اعضا از رویكرد هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان است و افتاین سازمان بیش از ۲ هزار و پانصد نفر از مهندسان را بصورت رایگان از آموزشهای كارگاهی و حرفه ای بغیر از دوره های ارتقا بهره مند کنیم.
علی نیا با تاکید بر این که انجام پژوهش و مطالعات در حوزه رشته های ۷ گانه ساختمانی، كنترل و نظارت پروژه ها در سطح استان در قالب كنترل مضاعف، انجام میشود، خاطر نشان کرد: انبوه فعالیتهای سازمان توسط سیصد پرسنل ، از ویژگیهای سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
وی یاد آور شد: استان مازندران در بخش تعرفه بازرسی گاز جز استانهای برتر كشور است و در حوزه طراحی و نظارت در سال گذشته با حمایت كمیته ۴ نفره استان ، تعرفه نظارت مكانیك و برق به سی و چهار درصد افزایش یافت .

طرح فاضلاب خاكستری راهکاری برای رفع بحران آب

وی ادامه داد: در چرخه ساخت و ساز سه مولفه كنترل و نظارت، مجموعه مقررات ملی ساختمان و شیوه نامه ها، مصالح ساختمانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: ساختمان سرمایه ملی است و به كارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها تاثیر بسزایی در افزایش عمر مفید ساختمان دارد؛ بیش از ۵ هزار محصول ساختمانی در كشور وجود دارد كه حدود دویست محصول ، استاندارد اجباری دارند و شناسایی و معرفی مصالح استاندارد از وظایف مهم مهندسان است.
علی نیا تصریح کرد: با توجه به مجموعه مقررات ملی ، ظرفیت كاری خیلی خوبی برای مهندسان مكانیك وجود دارد؛ مبحث تعمیر و نگه داری ، مبحث بهینه سازی انرژی، مبحث آسانسور و مبحث آتش نشانی ، عمده فعالیتها برای مهندسان مكانیك وجود دارد كه این موضوع بیانگر اهمیت این رشته در ساخت و سازها است.
وی با تاکید بر اینکه بحران آب در كشور جدی است، تاکید کرد: در آینده ای نه چندان دور با بحران آب روبرو میشویم و مهندسان مكانیك بیش ترین نقش را در رفع این بحران میتوانند داشته باشند و در این راستا مقدمات استفاده از فاضلاب خاكستری در خیلی از استانها شروع شده است .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران یاد آور شد: امروز رودخانه ای در شمال كشور نیست كه آلوده نباشد و مهندسین مكانیك مسئولیت سنگینی در تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب و به حداقل رساندن آلودگی دارند.
وی گفت: اعتماد سازی امروز جز مواردی است كه مهندسین باید توجه و با ارائه خدمات مهندسی واقعی به شهروندان باید آنرا تقویت كنند .

منبع : مازندران آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
852 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0