تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان منصور نویریان

تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان؛ از اصرار وزارت راه تا انکار نظام مهندسی

در حالی اخیرا مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه از تداوم تولید پدرخوانده‌ها در سازمان ‌های نظام مهندسی خبر داده که ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انکار وجود پدرخوانده در سازمان ‌ها سخنانی شبیه احمد خُرم را عنوان کرده است.

کد خبر: 190925003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ - ۴:۰۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی اخیرا مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه از تداوم تولید پدرخوانده‌ها در سازمان ‌های نظام مهندسی خبر داده که ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انکار وجود پدرخوانده در سازمان ‌ها سخنانی شبیه احمد خُرم را عنوان کرده است.

تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان

تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان

تولید پدرخوانده در نظام مهندسی  ساختمان؛ از اصرار وزارت راه تا انکار نظام مهندسی

اواسط ماه گذشته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از برخی جریانات عجیب سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور پرده برداشت.

منصور نویریان با اشاره به سرمنشا مشکلات سازمان‌ های نظام مهندسی بیان کرده بود:‌ با آسیب‌شناسی صورت گرفته مشخص شده بخشی از مشکلات ساختاری است. الان شاید مهم ‌ترین مشکلی که هم مهندسان و هم استفاده کنندگان از خدمات مهندسی، کسانی‌که هستند که به اسم نظام مهندسی خدمات کافی را به مردم ارائه نمی‌ دهند. فکر می ‌کنم حدود دو هزار شرکت حقوقی در استان تهران داریم.

نویریان با تاکید بر این‌ که نظامات مهندسی ساختمان هم‌چنان در حال تولید پدرخوانده‌ها هستند از جمع کردن بساط شرکت ‌های مهندسی صوری در حوزه ساخت و سازها خبر داد و گفت: طبق آمار سازمان نظام مهندسی سی تا چهل درصد این شرکت‌ ها بیش ترین درآمد را دارند. شرکت ‌هایی که کارهای کوچکی را انجام می ‌دهند تعداد بیش تری هستند. اما درآمدهای اصلی به سی تا چهل شرکت می ‌رسد.

نویریان در پاسخ به این‌ سوال که این شرکت ‌ها برای چه کسانی هستند؟ آیا این شرکت ‌ها برای افرادی است که در سازمان ‌های نظام مهندسی جزو هیئت مدیره هستند، ادامه داد: برخی از این شرکت‌ ها برای این هاست. بعضی از این شرکت‌ ها برای کسانی است دوره‌هایی در نظامات مهندسی بوده‌اند و الان به هر علتی تبدیل به پدرخوانده شده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ متاسفانه کماکان فرآیند تولید پدرخوانده‌ها در نظام‌ های مهندسی ساختمان ادامه دارد. نظام مهندسی به ابزار سیاست تبدیل شده است. این حتما به ساخت و سازهای کشور ضربه‌ می‌زند؛ هر جا سیاست وارد حوزه فنی شده نتیجه آن اتلاف منابع ملی بوده است و مردم متضرر شده‌اند.

این در حالی است که ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از وجود پدرخوانده‌ها ابراز بی اطلاعی کرده است. محمد طاهری در گفتگویی سخنان مشابه احمد خُرم رئیس سایق نظام مهندسی ساختمان استان تهران را در مورد نظام مهندسی ساختمان بیان کرده است.

تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان

طاهری با عنوان این‌ که از وجود پدرخوانده در سازمان‌ نظام مهندسی بی اطلاع هستم، بیان کرده است: چرا از ارتقای کیفیت ساخت و سازها در سال‌ های اخیر صحبتی نمی ‌شود ولی به به حاشیه توجه بیشتری می‌گردد.

طاهری ادامه داد:‌ در سازمان نظام مهندسی ساختمان نه مافیا می ‌شناسیم و نه پدر خوانده و معتقد هستیم کسانی‌که آن را اعلام می‌ کنند حتماً آن ها را می ‌شناسند.

خُرم، شهریور سال گذشته در واکنش به پی‌گیری رسانه‌ها در مورد تخلف چهل میلیارد تومانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفته بود:‌ «عادت داریم مسائل منفی را مُد کنیم و مچ‌گیری کنیم. باید طراحی ساختار کرده و سیستم را اصلاح کنیم و افشاگری می ‌کنیم. بجای مذاکره و جمع‌بندی درست استفاده کردن از تریبون هم دیگر را محکوم می ‌کنیم. این سبب ایجاد جو منفی شده و امید ها به یاس تبدیل می‌گردد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۸
514 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0