تولید پدرخوانده در نظام مهندسی ساختمان منصور نویریان

خلاص شدن مردم از فعالیت شرکت‌ های حقوقی صوری ارائه خدمات مهندسی

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساخمان وزارت راه از توقف فعالیت‌ شرکت‌ های حقوقی صوری در حوزه ارائه خدمات مهندسی خبر داد.

کد خبر: 190914008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ - ۵:۵۰ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساخمان وزارت راه از توقف فعالیت‌ شرکت‌ های حقوقی صوری در حوزه ارائه خدمات مهندسی خبر داد.

خلاص شدن مردم از فعالیت شرکت‌ های حقوقی صوری ارائه خدمات مهندسی

خلاص شدن مردم از فعالیت شرکت‌ های حقوقی صوری ارائه خدمات مهندسی

خلاص شدن مردم از فعالیت  شرکت‌ های حقوقی صوری ارائه خدمات مهندسی

منصور نویریان، در مورد اصلاحات در نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:‌ اقدام ریشه ای که دنبال می ‌کنیم در مورد پروانه صلاحیت، صدور آن بصورت سیستمی در کشور است. در چند استان هم چون همدان و کردستان صدور پروانه صلاحیت بصورت سیستمی انجام شده و سامانه های فوق در حال فعالیت است. عملکرد سیستمهای صدور پروانه صلاحیت در این استان‌ ها در حال بررسی است و با کمک معاونت برنامه ریزی وزارت‌خانه در حال برنامه ریزی هستیم تا یکی از این سامانه ها را به کل کشور تعمیم دهیم.

نوریان ادامه داد: در صورت راه اندازی سیستم صدور پروانه به شکل کشوری و فراگیر و اتصال آن به سیستم جامع اطلاعات مهندسان که از طریق نظام مهندسی در دست تکمیل است فرآیند صدور پروانه صلاحیتها در رشته های مختلف مهندسی بصورت سیستمی انجام می ‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مهندسان نیست.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سیستم فوق مهندسان می‌ توانند اطلاعات و مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. اطلاعات در سامانه بصورت هوشمند کنترل میشود و پروانه صادر خواهد شد.

خلاص شدن مردم از فعالیت شرکت‌ های حقوقی صوری ارائه خدمات مهندسی

نویریان با یادآوری این ‌که بخش‌نامه‌ای ای در حال تهیه است که طبق آن بر عملکرد شرکت‌ های حقوقی و تعیین صلاحیت این شرکت‌ ها به عنوان اقدام میان مدت بازنگری می گردد، عنوان کرد: برای تهیه این بخشنامه در حال مذاکره با شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان هستیم. با اجرایی شدن این بخشنامه فعالیت شرکت‌های صوری متوقف خواهد شد و شرکت‌ها برای حق الزحمه ای که اخذ می ‌کنند خدمات واقعی ارائه خواهند داد.

منبع: فرتاک نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۸
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0