دریافت پنج درصد حق نظارت از مردم بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است معاون نظامهای مهندسی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:

دریافت پنج درصد حق نظارت از مردم بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است

معاونت نظامهای مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دریافتی نظام مهندسی از مالکان ساختمان‌ ها عنوان داشت: براساس قانون باید پنج درصد حق نظارت به ازای ارائه شناسنامه فنی از مالک ساختمان دریافت گردد، ولی هم اینک این پنج درصد به شکل غیر قانونی از همه مالکان دریافت می‌ گردد.

کد خبر: 970209011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، معاونت نظامهای مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دریافتی نظام مهندسی از مالکان ساختمان‌ ها عنوان داشت: براساس قانون باید پنج درصد حق نظارت به ازای ارائه شناسنامه فنی از مالک ساختمان دریافت گردد، ولی هم اینک این پنج درصد به شکل غیر قانونی از همه مالکان دریافت می‌ گردد.

دریافت پنج درصد حق نظارت از مردم بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است

دریافت پنج درصد حق نظارت از مردم بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است

دریافت پنج درصد  حق نظارت از مردم  بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است

مصطفی مهرداد فر، معاون نظامهای مهندسی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: پنج درصدی که نظام مهندسی بعنوان حق نظارت از مردم دریافت می ‌کند، دریافتی برای ارجاع کار است ما باید طبق قانون و مقررات کار کنیم پرسش اینست که منابع درآمدی سازمان نظام مهندسی را قانون مشخص کرده حال این پنج درصد حق طراحی با دستور وزیر راه دیگر نباید از مردم اخذ گردد بعد دریافت دستمزد برای کاری که انجام نمیشود چه معنایی دارد؟
مهرداد فر تاکید کرد: نظام مهندسی پنج درصد را از مردم میگیرد که این دریافتی، غیرقانونی است در حالی که این مبلغ باید از شناسنامه فنی ملکی دریافت گردد که متاسفانه از همه مالکان گرفته میشود.
وی مطرح کرد: شهرداری یک سری مبالغ را برای خود و بخش دیگری را برای سازمانهای ذیربط میگیرد؛ وزارت راه و شهرسازی تمام سعی خود را به کار گرفته است تا جلوی خلافهای قانونی را بگیرد.

دریافت پنج درصد حق نظارت از مردم بدون ارائه شناسنامه فنی غیرقانونی است

معاون نظام های مهندسی وزارت راه و شهرسازی گفت: ارجاع نظارت گاهی در شهرداری به اشکال مختلف صورت میگیرد که متاسفانه این نتیجه نبودن وحدت رویه در نظام مهندسی است.
وی خاطر نشان کرد: نظارت عالی با ماست متاسفانه گروه کوچکی اراده خود را به جامعه مهندسی تحمیل میکنند و عملا بدنبال تامین منافع خود هستند حال زمانیکه وزارت راه جلوی آن ها را میگیرد در کمال تعجب مقاومت میکنند. در حقیقت مرجع اختلاف بین دو وزات معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۷
750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0