دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان معاونت بازسازی بنیاد مسکن

دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان

معاونت بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: حق نظارت نظام مهندسی بر ساخت و ساز در مناطق زلزله زده تا کم تر از صد متر مربع رایگان بوده و برای واحدهای بالای صد متر، هزینه نظارت دریافت می گردد.

کد خبر: 961029002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ دی ۹۶ - ۳:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، معاونت بازسازی بنیاد مسکن بیان کرد: حق نظارت نظام مهندسی بر ساخت و ساز در مناطق زلزله زده تا کم تر از صد متر مربع رایگان بوده و برای واحدهای بالای صد متر، هزینه نظارت دریافت می گردد.دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان

دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان

دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان

دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی  از زلزله ‌زدگان

عزیزالله مهدیان  بیان کرد: تا به حال بیست و هشت هزار نفر به بانک معرفی شده اند و در بازسازی مشکلی نداریم. به اندازه کافی هم در منطقه کانکس کافی داریم و خانوارهایی که کانکس نیاز داشته باشند تا چند روز آینده کانک ها تحویل داده میشود. بیش از ۱۰۰۰ کانکس در سرپل ذهاب آماده داریم که به خانوارهایی که کانکس نیاز داشته باشند کانکس تحویل خواهد شد.
مهدیان در خصوص مشکل بانکها در پرداخت تسهیلات گفت: خیلی از شهرستانها فقط یک شعبه دارند و امکانات محدود است که قرار است با ایجاد شعب سیار، بانکها را در ارائه خدمات تقویت کنیم.
وی افزود: سعی ما اینست که سرعت پرداخت تسهیلات را بالا ببریم ولی شرط آغاز ساخت و ساز اعطای تسهیلات و عقد قرارداد نیست بلکه کسانیکه اعلام آمادگی برای ساخت و ساز داشته باشند ما مصالح را تامین میکنیم چون عقد قرارداد یک ماه زمان میبرد و ما باید در یک پروسه زمانی محدود، حدود نود هزار عقد قرارداد انجام دهیم که عملا زمان بر است.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد سلیقه ای عمل کردن بانکها ادامه داد: برخی بانکها ممکن است سلیقه ای عمل کرده باشند که اینکار با هماهنگی با استاندار در حال پی گیری است. قرار است نشستی هم با مدیران بانکها در حل کردن مشکلات در پرداخت و نحوه پرداختها هماهنگیهای لازم را انجام دهیم.
وی عنوان داشت: بانکها ظرفیت و کشش این حجم کار را ندارند و باید از بانکهای دیگر کمک بگیریم چون با این تعداد نیرو و این حجم بزرگ کار، بانکهای عامل معرفی شده، جواب گو نخواهند بود. بانکها به تعداد واحدهای مسکونی باید تسهیلات پرداخت کنند و بانکها باید بپذیرند اگر کسی قرار است چند وام بگیرد هم در اعطای وام قصور نکنند. بعضی مسائل برای ضامن زنجیره ای باید با کمک بانک مرکزی حل گردد چون از اول قرار بر این بود که سه نفر سه نفر بتوانند بصورت زنجیره ای ضامن شوند که ما از بانک مرکزی میخواهیم که به ما در پرداختها کمک کنند.
مهدیان در مورد هزینه طراحیهای ساخت نیز بیان کرد: بنیاد مسکن هزینه های طراحی ساخت را تقبل کرده و پروانه ساخت و ساز نیز بصورت رایگان تحویل داده میشود. در شهرها و روستاها تا صد متر نظارتها رایگان انجام میشود و بنیاد مسکن هزینه ها را پرداخت می کند و از ۱۰۰ متر به بالا هزینه نظام مهندسی اخذ خواهد شد. اگر خانواده ای بخواهد ساختمانی بالای صد متر بسازد باید هزینه طراحی و نظارتها را براساس تعرفه های تعریف شده پرداخت کند.
وی خاطر نشان کرد: در بازسازیها، سقف زنی مناطق روستایی را تا پایان خرداد ماه تکمیل خواهیم کرد ولی بازسازی مناطق شهری بیش تر زمان میخواهد.
استاندار کرمانشاه گفت: بانکها در پرداخت تسهیلات سرعت عمل داشته باشند
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در این برنامه در مورد اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی افزود: کانکسها به تعداد کافی تحویل داده شده است ولی کسانیکه کانکس نگرفته اند حتما جز کسانی هستند که خانه هایشان نیاز به تعمیرات دارد و باید تعمیرات را انجام دهند و این که در چند روز آینده تمامی کانکسها تحویل داده خواهد شد.

دریافت هزینه حق نظارت نظام مهندسی از زلزله ‌زدگان

بازوند ادامه داد: حدود بیست و هشت هزار و هشتصد و شصت پرونده به بانکها معرفی شده در حالیکه عقد قرارداد ما دوازده هزار تاست  و پرداختیها بیش از هفت هزار و پانصد تا میباشد. بنا براین ما از بانکها تقاضا داریم در کارها سرعت عمل در کارها داشته باشند. ما از بانکها گله مند هستیم چون مردم هنوز در چادر بسر میبرند. دولت مصوب کرده که اینکار انجام گردد بانکها نیز باید در پرداختها سرعت عمل  داشته باشند و نباید سلیقه ای عمل کنند چراکه برخی بانکها در این مناطق هم بدون توجه به وضعیت مردم هنوز برای پرداخت تسهیلات چند ضامن میخواهند که این سلیقه ای عمل کردن بانکها صحیح نیست. ما از بیمه هم گله داریم چون مسکن مهر ما هنوز درگیر بروکراسی بیمه و پرداختهاست. در نشستی ستاد مرکزی هم بر تسهیل و سرعت پرداخت تسهیلات از طرف بانکها تاکید شد.
وی در مورد اقدامات در قصر شیرین بیان کرد: کار ساخت سرویسهای بهداشتی در حال انجام است و از مردم نیز میخواهیم که در ساخت سرویسهای بهداشتی کمک کنند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تخریب منازلی که اضافه شده اند که در لیست قبلی ما نبوده اند درست است . تقریبا رقم تخریب ما در مناطق شهری و رروستایی دو برابر رقمهای اول تخمین زده میباشد که از دولت میخواهیم این موضوع را در دستور کار قرار دهد. در مورد واریز کمکهای مردم به هلال احمر هنوز بخشی در حساب هلال احمر میباشد که کم کم پرداخت خواهد شد.

نماینده قصرشیرین گفت: کمکهای مردمی هنوز بدست زلزله زدگان نرسیده است
فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس بیان داشت: از صدا و سیما برای پی گیری اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده تشکر میکنم. گیلانغرب در شرایط بد آب وهوایی قرار د ارند و بخاطر پس لرزه ها هنوز در بیرون خانه ها به سر میبرند.
تجری تصریح کرد: نکته دیگر این است که در براورد اولیه خسارات مناطق زلزله زده تعداد واحدهای پیش بینی شده تخریب شده دو برابر رقم اولیه شده است که اگر رسیدگی نگردد به مشکل برخواهیم خورد. به آقای نوبخت هم اطلاع رسانی شده است که قرار شد در بازدیدی که خواهند داشت این کار را بررسی و پی گیری کنند. در روند بازسازی هنوز مساجد و اماکن مذهبی بلاتکلیف مانده است.
وی افزود: موضوع مهم دیگر نیز کمکهای مردمی است که توسط شخصیتها جمع آوری شده است که هنوز این کمکها بدست مردم نرسیده است. کمکهایی هم که مردم به حساب هلال احمر ریخته اند هنوز تعیین تکلیف نشده است.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۹۶
1020 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0