مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان

پروژه‌های گازرسانی در استان اصفهان با حمایت‌های دولتی اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به تدوین برنامه ای در شرکت گاز برای ساخت تسهیلات شایان توجه در اجرای پروژه‌های گازرسانی ذکر کرد : براساس این طرح بخش اعظمی از پروژه‌های گازرسانی در استان با حمایت‌های قابل توجه دولتی اجرا می گردد

کد خبر: 8730 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵ - ۵:۱۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرضا , سید مصطفی علوی صبح روز جاری در گرد هم آیی بررسی معضلات گازرسانی به طرح‌های متعدد شهرستان بابیان این که مهمترین وظیفه کمپانی ملی گاز کشور‌ایران , گازرسانی ایمن به مردمان است اظهار داشت : در ۶ مرحله از جمله خانگی , صنعتی , کشاورزی و تجاری گازرسانی انجام می شود .پروژه‌های گازرسانی در استان اصفهان با حمایت‌های دولتی

پروژه‌های گازرسانی در استان اصفهان با حمایت‌های دولتی

پروژه‌های گازرسانی در استان اصفهان با حمایت‌های دولتی

پروژه‌های گازرسانی در استان اصفهان با حمایت‌های دولتی

او بابیان این‌که فعلا شهرستان شهرضا ۵۸ میلیارد تومان به شرکت گاز استان بدهکار است افزود : بایستی همیاری اضطراری در وصول این مطالبات که در بخش‌های متعدد وجود دارد صورت بپذیرد .

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کسری ۶۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در یازده ماه گذشته به صندوق دولت , گفت : اخلال در مراحل واریز این گونه مطالبات دولت را در تأمین دارایی یارانه‌ها دچار خلل می نماید .

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اخذ وجوهی که اداره نظام مهندسی بابت تحلیل بر اجرای لوله کشی‌های گاز منازل اخذ می نماید , عنوان کرد : اداره نظام مهندسی بر اساس مصوبه دولت و بیان مجلس شورای اسلامی مأمور به محاسبه بر لوله کشی‌های درون منازل شده‌است و کمپانی گاز نظارتی بر پول هایی که‌این اداره اخذ می نماید , ندارد .

 

او بابیان این‌که در بخش خانگی لازم است تأییدیه اداره نظام مهندسی وجود داشته باشد , بیان کرد : در بخش‌های دولتی مانند بیمارستان‌ها و ارگانهای همگانی نیز می بایست این داستان با تعامل بین دستگاهی برطرف شود .

 

علوی با اشاره به درخواست بعضی از شهروندان برای اخذ انشعاب گاز برای منازل تشکیل شده در بیرون از محدوده شهری , اظهارداشت : براساس ضابطه , واگذاری انشعاب گاز بیرون از محدوده شهری ممنوع است مگر این‌که تأییدیه بخشداری یا این که جهاد کشاورزی وجود داشته باشد .

 

او افزود : تقاضاهای متعددی برای اجرای پروژه گازرسانی به شهرک امیرکبیر صورت گرفته , اعتباری که برای این پروژه پیش‌بینی شده حدود یک و نیم میلیارد تومان است البته در‌صورتی‌که شهرداری شهرضا ۳ قطعه زمین که برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهرستان مورد نیاز است را در اختیار این مجموعه قرار دهد , عملیات اجرایی این پروژه تا ۳ ماهه نخست سال آتی آغاز می شود .

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به درخواست مسئولان اجرایی شهرستان شهرضا برای تولید انشعاب گاز در روستای «هوک» شهرستان شهرضا , بیان کرد : در حالتی‌که سازمان شیوه و شهرسازی مجوزهای واجب در این باره را صادر نماید , اجرای این پروژه در سطر برنامه‌های اجرایی قرار میگیرد .

 

او با اشاره به اجرای پروژه گاز رسانی به مجتمع دامداری روستای «قصرچم» شهرضا , افزود : این پروژه با در حیث به چنگ آوردن بیشترین میزان تخفیفات قانونی و تقسیط در پرداخت حق اشتراک انجام میگردد .

 

علوی اعلام‌کرد : برآورد بها اجرای این پروژه تا ۱۰ روز آتی انجام می گردد و بعداز آن به محض واریز قسط نخست از سمت دامداران حاضر درین حوزه‌ , عملیات اجرایی آن آغاز میگردد .

 

او با اشاره به بنا کردن برنامه ای در شرکت گاز برای ساخت تسهیلات قابل توجه در اجرا پروژه‌های گازرسانی , اظهار‌کرد : براساس این طرح که فرآیند نهایی ابلاغ دستورالعمل اجرایی خویش را میگذراند , اکثری از پروژه‌های گازرسانی در استان با حمایت‌های شایان توجه دولتی اجرا می گردد .

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار‌کرد : شاید این طرح به ثبت پایانی رسیده و بعداز تعطیلات نوروزی در قالب قانون ابلاغ شود که در آن صورت پروژه‌هایی مثل گازرسانی به حوزه‌ صنعتی پاتله شهرضا با هزینه بسیار کمتری اجرا میگردد .

او اعلام کرد : با دقت به این‌که شرکت گاز به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی دارای تعهد است , عملیات گازرسانی به ناحیه چغاد انجام می گردد و اتصال انشعاب گاز این ناحیه را منوط به تصفیه حساب تولیدکنندگان نمیکند .

 

علوی اذعان کرد : چگونگی اجرای پروژه گازرسانی به منطقه پرزان و اعتبارات اضطراری برای آن در اواخر فروددین ماه ماه سال ۹۶ بررسی و نتیجه به فرمانداری شهرضا اعلام میشود .

 

او اعلام کرد : پروژه گازرسانی به دشت مهیار آماده افتتاح است ولی این پروژه به این امید اجرا شده‌است که صنعتگران و متقاضی ها اخذ انشعاب در آن منطقه , حق انشعاب خود را پرداخت نمایند که تا به امروز انجام نشده و شرکت گاز استان بابت این پروژه بدهکار است .

منبع: تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ اسفند ۹۵
1210 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0